مجله آوا, مقالات

راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال

راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال

راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال

همه می دانند که ضبط آواز به عنوان یک عامل اصلی در هر سبک موسیقی چقدر حساس و مهم است. حال سوال اینجاست که ما به عنوان یک تکنسین چگونه ضبط صوت را بهبود می بخشیم؟ چگونه باید شرایط را برای خواننده آسانتر کنیم؟ در این بخش به تکنیک هایی اشاره می کنیم که اغلب نتایج مثبتی به همراه داشته اند.

راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال

محیط استودیو را تا حد امکان برای خواننده راحت کنید

برای بسیاری از خوانندگان ، محیط استودیو مانند محیط یک کلینیک است که در آن زیر میکروسکوپ قرار می گیرد. خواندن در یک اتاق کوچک با هدفون در گوشه چیزی است که آنها مجبور نیستند در هیچ کجای دیگر به جز استودیو انجام دهند.

با استفاده از این روش می توانید محیط راحت تری را برای خواننده فراهم کنید ، کف یک اتاق کوچک را قرار دهید که قرار است خواننده به تنهایی بایستد و آواز بخواند ، یک فرش زیبا پخش کند ، ترجیحا یک مبل کوچک ، تعدادی لامپ نصب کنید با نور نرم همچنین می توانید از گلدان کوچک استفاده کرده

و آن را روی یک میز کوچک ، آب ، قهوه یا چای قرار دهید تا به وکیل کمک کند که احساس بهتری داشته باشد و به او کمک کند که گرمی بیشتری داشته باشد. البته در این اتاق یک میکروفون نیز وجود دارد. اما هدف ما این است که فضای ضبط را در حد امکان راحت و صمیمی برای خواننده قرار دهیم.

راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال

نگاه خود را تا حد ممکن به خواننده کاهش دهید

البته برای خوانندگانی که در صحنه و در مقابل صدها تماشاگر اجرا می شوند و مورد تحسین و تحسین قرار می گیرند ، استودیو کمی غیر طبیعی به نظر می رسد. در داخل استودیو ، تنها کسانی که صدایشان را می شنوند ، یک یا دو تکنسین هستند که به هر کلمه ای که از دیوار شیشه می گوید خیره شده اند.

البته این برای سلیقه و خلاقیت وکیل مناسب نیست. اما راه حل چیست؟ بهتر است چراغ ها را تا حد امکان کم نور کنید تا خواننده احساس حیرت نداشته باشد. چراغ های موجود در اتاق کنترل را خاموش کنید

(حتی اگر می توانید همه آنها را خاموش کنید) بنابراین دیگر توسط خواننده دیده نمی شوید. برای دیدن نمودارها و میزکار می توانید از چراغ ایستاده استفاده کنید.

آشنایی با تفاوت های میکروفون های دیافراگم بزرگ و دیافراگم کوچک

راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال

نحوه بهبود ضبط صدا راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال

از گفتگوهای خصوصی خودداری کنید

بدون روشن کردن میکروفون خود با یکدیگر صحبت نکنید تا خواننده بتواند شما را بشنود. وقتی عملکرد خوانندگان را مورد بحث قرار می دهید در حالی که آنها خودشان نمی توانند از گفتگو مطلع شوند ، باعث می شود خوانندگان احساس ناامنی کنند.

پایه های میکروفون را کنار بگذارید

اگر بهترین میکروفون شما یک میکروفون لوله کلاسیک است که روی یک پایه بزرگ قرار گرفته است اما خواننده نمی تواند آن را به راحتی در مقابل شما قرار دهد ، بنابراین اصرار بر استفاده از آن نداشته و آن را کنار بگذارید.

می توانید یک میکروفون قدیمی خوب به او بدهید تا بتواند آن را در دستان خود نگه دارد و آواز بخواند. به عنوان مثال ، اگر خواننده به یک میکروفون کلاسیک AKG C12 متصل نشود ، یک میکروفون پویا قدیمی پویا مانند نام تجاری Electro-Voice EV 630 می تواند از دهه 50 به او راحت تر و راحت تر کمک کند.

در صورت لزوم ، هدفون را دور بیندازید

اگر شریک زندگی شما خواننده ای است که وقتی هدفون را بر روی گوش خود می گذارد ، او را بسیار خوش شانس می کند یا نمی تواند خودش را هماهنگ کند ، هیچ مشکلی نیست که از او بخواهید هدفون را کنار بگذارد. می توانید از بلندگو برای پخش موسیقی استفاده کنید.

برای انجام این کار ، باید دو بلندگو را در ارتفاع برابر با فاصله بین چشم و زمین یا پشت میکروفون قرار دهید. در حقیقت ، شما الگوی قلبی ایجاد می کنید. بلندگوها باید با زاویه 45 درجه و برابر با میکروفون باشند.

برای هر بلندگو یک سیگنال واحد ارسال کنید و سپس الگوی قطبی یکی از آنها را معکوس کنید. با این کار سیگنال ها اجازه ورود به میکروفون را نمی دهند. وقتی خواننده روی صحنه اجرا می کند ، شنونده موسیقی را می شنود و همراه با آن آواز می خواند ، بدون اینکه نیازی به استفاده از هدفون باشد.

در ضمن مراقب باشید که دیوارها سیگنال ها را منعکس نکنند. در این حالت ، چنین روشی مفید نخواهد بود زیرا باعث ورود سیگنال ها به میکروفون می شود.

 

برای ساخت مخلوط هدفون وقت کافی صرف کنید

بیشتر اوقات ، مخلوط کردن هدفون یا بسیار معمولی است یا کیفیت بسیار کمی دارد. هرگز هنگام گوش دادن به موسیقی از طریق بلندگوهای داخل اتاق کنترل ، میکسر را برای هدفون تنظیم نکنید! و البته انتظار نداشته باشید که ترکیبی که تنظیم کرده اید برای خواننده ایده آل باشد.

شما همچنین باید به میکس با هدفون گوش دهید تا بدانید خواننده چه چیزی را می شنود. اگر حریف شما خواننده ای است که هنوز حرفه ای نیست و در فرآیند ضبط تخصص کافی ندارد ، قادر نخواهد بود تشخیص دهد که ترکیبی که از درون هدفون می شنود چقدر دقیق است.

راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال/راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال/راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال/راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال/راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال/راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال/راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال/راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال/راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال/راه حل هایی برای ضبط بهتر صدای وکال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *