مجله آوا

چگونه استودیوی خود را پیشرفته تر کنیم ؟

چگونه استودیوی خود را پیشرفته تر کنیم ؟

چگونه استودیوی خود را پیشرفته تر کنیم ؟

یکی از رایج ترین مکالمات من با نوازندگان ، مهندسین و تولید کنندگان چیزی شبیه به این است: “من یک رابط صوتی XXX دارم و میکروفن های YYY ، مانیتورهای ZZZ ، این پردازنده ها ، این ابزارها و غیره را دارم.

برای بهبود استودیوی من؟ “در حالی که چندین متغیر برای گفتگو وجود دارد – که این یکی از دلایلی است که من همیشه می خواهم به گفتگو با مهندس فروش شیرین آب خود بپردازم تا به مشخصات آن بپردازید – برخی دستورالعملهای گسترده وجود دارد که من هنگام تهیه توصیه در این شرایط استفاده می کنم .

نکته اصلی :

این است که ضعیف ترین پیوند استودیوی خود را بفهمید و ابتدا توجه خود را در آنجا متمرکز کنید. آن مشکل را حل کنید ، سپس به ضعیف ترین لینک بعدی و غیره بروید. 

با انجام این کار ، شما از مناطقی که می توانید به طرز چشمگیری بهبود بخشید ، کار خود را انجام می دهید و درنهایت به مواردی خواهید رسید که باعث ایجاد تفاوت می شوند اما ممکن است به اندازه پیوندهای ضعیف قبلی که شما رفع کرده اید یا بهبود نمی یابید چشمگیر باشد.

 

خطایی که من بیشتر مردم می بینند این است که ابتدا روی چیزهای “سرگرم کننده” تمرکز کرده و بعد از آن نگران چیزهای دیگر باشید – و این اشکالی ندارد ، اما ممکن است این بهترین روش برای پیشرفت سریع در استودیوی شما نباشد. همه چیز به آنچه شما می خواهید بستگی دارد.

 

با این گفته ، در اینجا مواردی وجود دارد که توصیه می کنم در هنگام بهبود استودیوی خود به آنها توجه کنید. من احساس می کنم این موارد بیشترین تفاوت را دارند. که ابتدا به آنها می پردازید بستگی به این دارد که لینک ضعیف در زنجیره شما چیست.

اتاق

هر آنچه که در استودیوی خود ضبط یا گوش می کنید متاثر از اتاق است. من طرفدار عظیمی برای درست کردن اتاق به بهترین وجه ممکن با استفاده از درمان صوتی هستم. 

این منطقه ای است که بسیاری از استودیوها ضعیف تر هستند ، همچنین منطقه ای است که پیشرفت ها می تواند بر همه جنبه های موسیقی ایجاد شده تأثیر بگذارد. گاهی اوقات آکوستیک می تواند نگران کننده باشد ، اما راه حل های ساده مانند بسته های کامل اتاق (Auralex Roominators و Primacoustics London) وجود دارد.

نظارت

مانند اتاق خود ، هر آنچه راجع به صدایی که ضبط می کنید می شنوید تحت تأثیر دکل مانیتور شما قرار دارد. مانیتورهای مقرون به صرفه کیفیت فوق العاده ای را با قیمت های باورنکردنی ارائه می دهند و افزایش کیفیت مانیتور شما تأثیر چشمگیری بر کیفیت تولیدات شما خواهد گذاشت. تمیز کردن مسیر مانیتور با کنترل کننده مانیتور بکر نیز می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

چگونه استودیوی خود را پیشرفته تر کنیم ؟

نظارت جایگزین

علاوه بر ارتقاء کیفیت مانیتور خود ، به اضافه کردن یک مانیتور دوم یا حتی سوم و مجموعه ای عالی از هدفون توجه کنید. هر مجموعه از مانیتورها و هدفون ها دارای امضای صوتی و پاسخی خاص هستند. با گوش دادن به انواع مبدل پخش ، تصویری کلی بهتر از آنچه موسیقی به نظر می رسد دریافت خواهید کرد و آن را برای سیستم های مصرف کننده “قابل حمل” تر می کنند.

چگونه استودیوی خود را پیشرفته تر کنیم ؟

یک ساب ووفر اضافه کنید

بعضی از مهندسان دوست دارند با ساب ووفر مخلوط شوند ، برخی دیگر این کار را نمی کنند. من ترجیح می دهم که یکی داشته باشم ، اما ترجیح می دهم از یک مانیتور مانیتور نیز استفاده کنم که به شما امکان می دهد تا زیر را نادیده بگیریم. من از زیر و باند استفاده می کنم تا دامنه مانیتور خود را پایین بیاورم و همچنین هرگونه سر و صدای یا مشکلی را در پایین فرکانس فاش کنم.

چگونه استودیوی خود را پیشرفته تر کنیم ؟

میکروفن

درست همانطور که اتاق و سیستم مانیتور شما بر آنچه می شنوید در اتاق شما تأثیر می گذارد ، میکروفن های شما روی ضبط صدا از جلو جلوه می دهد. دریافت بهترین عکسها می توانید؛ من ترجیح می دهم چند تا میکاپ عالی داشته باشم تا یک دسته از گزینه های کمتر ستاره ای داشته باشید. توصیه می کنم با یک کندانسور بزرگ دیافراگم بزرگ و میکروفون بزرگ پویا شروع کنید و بسته به آنچه ضبط می کنید ، انتخاب خود را از آنجا پر کنید. 

چگونه استودیوی خود را پیشرفته تر کنیم ؟

برای مشاهده انواع میکروفن کلیک کنید

Preamp ، پردازش ، مبدل و رابط صوتی

هنگامی که می توانید به وضوح در اتاق خود بشنوید و صدای میکروفون را با کیفیت ضبط کنید ، به روزرسانی preamp ها ، مبدل ها ، رابط صوتی و سایر پردازنده های سخت افزاری خود نگاه کنید. اگر به دنبال رنگ و یا پاسخی خاص برای ضبط خود هستید – ممکن است یک عطر و طعم خاص از پیش تنظیم یا کمپرسور را به عنوان مثال ، این لیست را در لیست خود قرار دهید. یا اگر به دنبال صدایی بکرتر از میکروفون هستید ، شاید یک پیش‌نمایش بدون رنگ و با کیفیت بالا یا مبدل بهتری بخواهید.

چگونه استودیوی خود را پیشرفته تر کنیم ؟

کابل ها

من فلسفه ای در مورد کابل ها (و لوازم جانبی آن) نیز دارم: بهترین کاری را که می توانم از عهده خود برسم خریداری می کنم. احساس می کنم این مسئله نگرانی های مربوط به هرگونه تأثیر کابل کشی در انتقال صوتی یا انتقال داده را از بین می برد. کابل های ارزان قیمت خوب کار می کنند – برای مدتی. اما من دیده ام که آنها به سرعت تخریب می شوند. من با رفتن به کابل های عالی آرامش خاطر را ترجیح می دهم. فقط یک چیز کمتر برای منحرف کردن شما در ساخت موسیقی است.

چگونه استودیوی خود را پیشرفته تر کنیم ؟/چگونه استودیوی خود را پیشرفته تر کنیم ؟/چگونه استودیوی خود را پیشرفته تر کنیم ؟/چگونه استودیوی خود را پیشرفته تر کنیم ؟/چگونه استودیوی خود را پیشرفته تر کنیم ؟/چگونه استودیوی خود را پیشرفته تر کنیم ؟/چگونه استودیوی خود را پیشرفته تر کنیم ؟/چگونه استودیوی خود را پیشرفته تر کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *