مجله آوا

راهنمای خرید میکروفن برای ضبط پادکست

راهنمای خرید میکروفن برای ضبط پادکست

پیش درآمدی بر پادکست و ضبط صدا

این روزها پادکست به میزان زیادی در دنیای بازاریابی و تکنولوژی رونق پیدا کرده است. اما برای داشتن یک پادکست خوب، خرید میکروفن برای ضبط پادکست و در کل، داشتن تجهیزاتی جهت ضبط صدا بسیار اهمیت دارد. در واقع میکروفون راز داشتن یک پادکست فوق‌العاده است. از کنجِ خانه‌تان هم می‌توانید پادکست‌تان را درست کنید؛ از ضبط کردن صدا غول نسازید. فراموش نکنید خیلی از غول‌های‌ موسیقی تاریخ در آغاز Garage band بوده‌اند. کیفیتِ صدا اولویت دوم پادکست است. شما می‌توانید با خرید میکروفون برای ضبط پادکست، کنار بزرگراه یادگارِ امام بایستید و پادکست‌تان را لای آن همه صدا ضبط کنید و بعد از پخش، شنونده‌های زیادی از کارتان خوش‌شان بیاید. اولویتِ اول، محتوای خوب و ارائه‌ی خوب است پس نترسید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با معرفی میکروفون مناسب جهت این کار چم و خم رکورد کردن پادکست را یاد بگیرید.

خرید میکروفون برای ضبط پادکست

اولین قدم: خرید میکروفون برای ضبط پادکست

اولین ابزار موردنیاز برای ضبط صدا میکروفون است. انتخاب میکروفون وابسته به هزینه، تعداد گویندگان و فضای آکوستیکی استودیوی ضبط می‌باشد. معمولابرای گویندگان، میکروفون خازنی توصیه می‌شود. میکروفون‌های خازنی نسبت به سایر میکروفون‌های دیگر حساسیت بسیار بالاتری دارند و واکنشی بهتر در برابر شدت و سرعت امواج صوتی از خود نشان می‌دهند. به همین جهت از آن بیشتر برای مواقعی که جزئیات و حساسيت صدا بالاتر است استفاده می‌شود؛ این در حالیست که میکروفون‌های داینامیک اغلب برای اجراهای زنده بر روی استیج و یا ضبط صدای طیفیِ سازها مناسب‌تر هستند.

 

قدم دوم: نگهدارنده

بعد از میکروفن، برای ضبط پادکست داشتن یک پایه نگهدارنده و لرزش‌گیر میکروفون شدیدا توصیه می‌شود. همچنین داشتن پد میکروفون به جهت تعدیل صوت‌های انفجاری مثلا در هنگام تلفظ «پ» بسیار اهمیت دارد. بعد از این‌ها داشتن میکسر و ریکوردر از واجبات ضبط پادکست می‌باشد. و در آخر، اگر با فوم اتاق ضبط خود را عایق بندی کنید و از لحاظ صدای خارجی آکوستیک کنید، کار تر و تمیزتری خواهید داشت.

 

توضیحاتی در رابطه با الگوی انتشار میکروفون

در کل در ضبط پادکست اگر یک گوینده داشته باشیم، یعنی ضبط مونولوگ می‌باشد، الگوی انتشار میکروفون به صورت کاردیویید است. حال اگر در ضبط دو گوینده داشته باشیم سعی بر این است که میکروفون را در وسط قرار داده و دو گوینده در دو سمت میکروفون قرار بگیرند. در این وضعیت الگوی انتشار بای دایرکشنال یا دو جهته خواهد بود و به همین ترتیب برای گویندگان بیشتر از دو نفر نیز میکروفون در وسط و الگوی انتشار امنی دایرکشنال یا همه جهته خواهد بود.

 

 

راهنمای خرید میکروفون‌های مناسب

محبوبیت میکروفون های USB طی دهه گذشته منفجر شده است. با استفاده از میکروفون USB، امکان ضبط صدا با پلاگین و راحتی پخش USB وجود دارد. در واقع مزیت اصلی استفاده از میکروفون یو اس بی این است که شما نیاز به تجهیزات اضافی برای رکورد یک پادکست ندارید. شما می‌توانید یک میکروفون USB را به هر رایانه USB یا دستگاه ضبط صوتی وصل کنید. مزیت ثانویه میکروفن‌های USB هزینه‌ی آنهاست. میکروفون‌های با کیفیت USB در قیمت‌های معقول موجود هستند، به علاوه هزینه‌های دستگاه صوتی اضافی که برای اتصال XLR آنالوگ مورد نیاز است، نیز پس‌انداز می‌شود. دو مثال از معروف‌ترین میکروفون‌های این زمینه را در زیر شرح دادیم.

 

 

 

میکروفن Rode Podcasterd

یکی از محبوب‌ترین میکروفون‌های ضبط پادکست Rode Podcasterd است. این یک میکروفون پویاست که صدایی عالی را ارائه می‌دهد. این پلاگین و بازی است، بنابراین شما می توانید از یک لپ تاپ و این میکروفون به عنوان استودیو ضبط خود بر روی بروید. این میکروفون دارای یک هدفون جک است، بنابراین می توانید هدفون‌های خود را مستقیما به میکروفون وصل کنید. فروشگاه آوا

میکروفون «ام-آدئو» مدل Studio USB

میکروفون کمپانی «ام-آدئو» مدل Studio USB یک میکروفون کاندنسر کاردیود دیجیتال همراه با یک کارت صدای آنبورد داخلی بسیار منعطف است که برای ضبط موسیقی شامل آواز و صدای ساز و همچنین ضبط مکالمه مانند پادکست و دوبله کاملا ایده‌آل محسوب می‌شود. این میکروفون با تمام نرم‌افزارهای اصلی ضبط صدا بر روی پلت‌فورم‌های ویندوز و مکینتاش سازگاری کامل دارد. همچنین با اتصال از طریق درگاه USB اتصالی آسان، بدون دردسر و با کیفیتی را برای شما فراهم می‌کند. با تهیه‌ی این میکروفون و بدون کارت صدا، ضبط و کیفیتی ایده‌آل را تجربه کنید. این کارت صدا مناسب برای ضبط پادکست ، رادیو اینترنتی، دوبلاژ، ضبط مولتی مدیا و ویدیوهای آموزشی ، صداگذاری فیلم مستند و آواز است.

اگر برای ضبط پادکست تجربه‌ی استفاده از میکروفون را دارید نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به منظور خرید میکروفون برای ضبط پادکست و مشاهده ی تنوع محصولات می‌توانید یه سایت آوا- ای وی ال مراجعه کنید و با تماس با مشاوران سایت از راهنمایی رایگان آن‌ها بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *