راهنمای خرید, مجله آوا

انتخاب بهترین سیستم صوتی هیئت و آموزش

بهترین سیستم صوتی هیئت

انتخاب بهترین سیستم صوتی هیئت + آموزش

در این آموزش از آوا ای وی ال میخواهم شیوه ی استفاده از سیستم صوتی هیئت و مساجد را بررسی نماییم و اینکه بهترین سیستم های صوتی هیئت را چگونه انتخاب نمایید که هزینه کمتری بپردازید .

در ادامه با ما همراه باشید

سیستم صوتی هیئت

سیستم های صوتی که برای هیئت استفاده میشود با بقیه ی سیستم ها مقداری تفاوت دارد . به مثال شما میتوانید با سیستم ها صدا را بم کنید یا افکت های خاصی بدهید . که البته با گذر زمان به امکانات سیستم ها افزوده می شود .

روش کار این سیستم ها اینگونه است که اول صوت را دریافت و سپس به سیستم انتقال میدهد پس از اینکه صدا را گرفتید میتوایند انرا با بقیه ی صدا ها میکس کنید. بعداز این مرحله باید روی این میکس افکت هایی دهید که این کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد که از چه نوع افکت هایی استفاده کنید .سپس سیستم ان صوت را تقویت و تغییر میدهد و پس از اتمام می توانید خروجی صوت را دریافت نمایید.

در ادامه با سیستم های حرفه ای صوتی بیشتر اشنا می شوید که می توانید برای هیئت استفاده نمایید.

دریافت صوت

در اولین مرحله کار با سیستم صوتی هیئت باید یک صدا برای سیستم ارسال کنید خب برای اینکار به یک میکروفون نیاز دارید.میکروفون ها دو نوع هستند : میکروفون با سیم و میکروفون بیسیم .

میکروفون باسیم از طریق سیم صدا را برای سیستم صوتی هیئت ارسال و میکروفون بی سیم از طریق امواج صوتی ایجاد شده صدا  را به سیستم شما ارسال میکنند .

توجه نمایید که اگر میکروفون از کیفیت پایینی برخوردار باشد ممکن است نویز هایی را ایجاد نماید و کار شما را خراب نماید پس باید یک میکروفون عالی انتخاب نمایید که فروشگاه اوا ای وی ال به شما کمک میکند تا انتخاب مناسبی داشته باشید .

خرید بهترین میکروفون باسیم و بیسیم با تخفیف های باور نکردنی به مدت محدود 

برای انتخاب بهترین میکروفون برای مداحی باید به محل و نحوه استفاده توجه کنیم . اکثر مداح ها از میکروفون داینامیک Dynamic Microphone استفاده میکنند . بعضی از میکروفون های داینامیک به دو دسته تقسیم می شوند : کلید دار و بدون کلید .

مثلا برند AKG بعضی از میکروفونهای خود را در دو سری تولید می کند : D5 و D5S ، که مدل S دار یعنیSwitch  . معمولا میکروفونهایی که بدون کلید هستند ، به علت نبود اتصالات اضافی ، از نویز کمتری برخوردار هستند.

 انتخاب بهترین میکروفون برای مداحی و سخنرانی

 

بهترین سیستم صوتی هیئت

لوازم مورد نیاز

در بالا گفتیم که اگر میخواهید یک کار باکیفیت ارائه دهید باید میکروفون خوبی را انتخاب نمایید . حالا اگر میکرفون با سیم را انتخاب کردید باید به کیفیت سیم آن نیز توجه کنید. سیم میکروفون در طرح و کیفیت های متفاوتی وجود دارند که نویز نداشتن و همچنین سرعت یک میکروفون به سیم ان بستگی دارد . برای انتخاب یک سیم خوب به نکات زیر توجه نمایید.

یک سیم باید انعطاف پذیری بالایی را داشته باشد و همچنین بتواند مانع ایجاد هر نویزی شود که محافظ سیم این وظیفه را به عهده دارد . اگر در زمان مداحی بخواهید راحت باشید از برندConducfil استفاده کنید. یکی از برندهایی که اکثر مداحان از ان استفاده می کنند .

مراحل میکس و افکت

خب حالا بعداز دریافت صدا باید آن را با چندین صوت دیگر  میکس و افکت گذاری کنید تا سیستم صوتی هیئت تنظیم شود .

درواقع وظیفه میکس افکت گذاری روی صدا می باشد که میتوان یک صدا را با افکت های مختلف تغییر داد . البت هبا استفاده از میکسر ها می توانید کار های زیادی انجام دهید مثلا بم کردن صدا .

قبل از اینکه شمارو با با این مباحث آشنا کنم باید مواردی از سیستم صوتی را چک کرده باشید مثلا اندازه فرکانس هرتس که ممکنه 50 هرتز باشه یا کمتر و بیشتر که بستگی به وضعیت شما دارد .

انواع صدا ها و فرکانس آنها

در کل صدا به سه دسته تقسیم می شود : زیر ، بم ، مید که می خواهیم با فرکانس هر یک آشنا شوید

صدای زیر :  فرکانس بالایی دارد مثلا 10 کیلو هرتز یا 15 کیلو هرتز

صدای مید : لرزش متوسطی را دارد مثلا میتواند مانند یک بوق ماشین باشد که فرکانس آن حدود 900 هرتز تا 2 کیلو هرتز می باشد

صدای بم : کمترین فرکانس را دارد که حدود 80 الی 100 هرتز است که  باعث کوبش و یا باس برای شما می شود.

بعضی از میکسر صدا افکتور هایی را دارند که میتوانید با ان از افکت های زیادی استفاده کنید که در زیر یکی افکت محبوب را بررسی میکنیم :

افکت ها در میکسر ها

در بالا راجب یک افکت محبوب صحبت کردم که نام آن  Delay می باشد . معنای این افکت تاخیر می باشد پس می توانید در کارهای خودتان از ان استفاده مفیدی ببرید .  این افکت پارامتر هایی را دارد که مرتبط با سرعت می باشند و همچنین کنار ان تعداد تکرار را نیز مشاهده می نمایید به طور مثال صدای ضبط شده ی یک سینه زن در مداحی از طریف این افکت می باشد که سرعت و تکرار را به کار برده است . در پست های بعدی سایت بیشتر راجب افکت ها می پردازیم  فعلا برویم سراغ ادامه ی اموزش .

خرید بهترین میکسر مناسب هیئت با نازلترین قیمت بازار

تقویت صدا با پاور آمپلی فایر

برای تقویت صدای خود در سیستم های صوتی باید از پاور آمپلی فایر استفاده کنید که متوجه تغییر زیادی در صدای خود می شوید.

انتقال صدا از پاور آمپلی فایر با بلندگو ها

خب در این مرحله صدای شما کاملا تقویت و تغییر داده شده و باید از طریق پاور آمپلی فایر صدا را به بلندگو ها ارسال کنید تا برای مردم پخش شود . برای اینکه صدا را با کیفیت بالاتری به بلندگو ها ارسال کنید پیشنهاد می شود از سیم های شیلد دار استفاده نکنید در واقع سیم هایی که کاملا از مس تشکیل شده اند مناسب تر است .

خرید بهترین پاور میکسر برای هیئت ها

مرحله نهایی

برای پخش صدا باید بلندگوها را باتوجه به مکان تهیه نمایید توجه کنید که اگر کیفیت بلندگوهای شما مناسب نباشه کارتان به نتیجه نمی رسد و بهبدترین نحو پخش خواهد شد . پس در انتخاب بلندگو دقت کافی را داشته باشید .

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردم تمام مراحل سیستم صوتی هیئت را شرح دهم که البته به طور مفصل گفتم که در پست های بعدی راجب هر یک توضیحاتی داده میشود . اگر نیاز به اطلاعات بیشتری راجب میکسر ر، بلندگو ، میکروفون و پاور میکسر ها هستید میتوایند با کارشناسان اوا تماس حاصل فرمایید به طور کامل برای انتخاب بهتر و خرید ارزان تجهیزات صوتی هیئت شما را راهنمایی میکنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *