راهنمای خرید, مجله آوا, مقالات

پاور میکسر چیست ؟ و راهنمای خرید پاور میکسر

پاور میکسر چیست

 

 

سیستم های صوتی از قسمت های متفاوتی تشکیل شده است . یکی از آنها میکسر صدا و پاور میکسر می باشد که جایگاه ویژه ای در سیستم های صوتی دارد . اما چند سوال پیش می آید .

میکسر صدا چیست ؟

پاور میکسر چیست ؟

تفاوت میکسر و پاور میکسر چیست ؟

راهنمای خرید میکسر صدا و پاور میکسر

که در این مقاله به سوالات بالا می پردازیم .

میکسر صدا چیست ؟

میکسر صدا دستگاهی است که وظیفه اصلی آن  دریافت ، ترکیب ، پردازش و نظارت بر صدا است. امروزه با استفاده از برنامه‌های میکس صدا و آهنگسازی که مخصوص موبایل و تبلت است می‌توان برخی کارهای  یک میکسر را انجام داد. اما هنوز بسیاری از نوازندگان و صاحبان استودیو ترجیح می‌دهند با دستگاه میکسر کار کنند و بتوانند دکمه‌های آن را لمس کنند.

برای مشاهده و خرید پاور میکسر ارزان کلیک کنید

میکسر های صدا در مکان و زمانهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند : اجرای زنده (مثل کنسرت) ، استودیوی ضبط ، پخش سخنرانی، و در فیلم / تلویزیون.

وظیفه ی میکسر صدا چیست ؟ دریافت ، ترکیب ، پردازش ، و نظارت بر صدا می باشد . که البته با استفاده از برنامه هایی نیز میتوان میکس کرد ولی هستند نوازندگان و صاحبان استودیویی که کار با میکسر را ترجیح دهند.

پاور میکسر چیست ؟

شاید از خود پرسیده اید که پاور میکسر چیست ؟ در واقع پاور میکسر همانگونه که از اسمش پیداست نوعی میکسر صدا است که دارای پاور میباشد .

پاورمیکسر نوعی میکسر دارای پاور می باشد که از اسمش مشخص است .

انواع میکسر صدا چیست ؟ درواقع دونوع داریم : پاور دار و بدون پاور که از آنها میتوان در سیستم صوتی استفاده کرد

با پاور میکسر ها می توان به سیستم صوتی آمپلی فایر اضافه کرد ولی در میکسری که پاور ندارد این قابلیت موجود نمی باشد .

آموزش پاور میکسر

خرید پاور میکسر :

اگر می خواهید یک پاور میکسر خوب را بخرید بهتر است تا اخر راهنمای خرید پاور میکسر را بخوانید و همچنین وارد دسته ی پاورمیکسر شوید و با مشخصات فنی و مقایسه قیمت آنها خرید پاور میکسر خود را انجام دهید.البته برای مشاوره میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

راهنمای خرید پاور میکسر و میکسر صدا

برند تولید کننده و کشور سازنده بهترین راه برای افرادی است که آشنایی زیادی با این محصول ندارند هست تا بتوانند یک محصول مطمئن و با کیفیت و کارایی لازم را خریداری کنند 

بهترین راه توجه به برند و کشور سازنده ی محصول است البته اگر با مدل های مختلف پاور میکسر آشنایی ندارید .

 

 

ولی در ابتدا برای خرید سیستم صوتی حرفه ای داشتن اطلاعات فنی پاور میکسر مورد نظر خود اعم از توان خروجی و… لازم است و حتما قبل از خرید این اطلاعات را کسب نمایید . و یا با کارشناسان آوا ای وی ال جهت مشاوره تماس بگیرید .

اگر برای اجرای زنده به دنبال یک میکسر صدا ی مناسب هستید و بلندگو های اصلی و مانیتور شما پسیو هستند، با استفاده از یک پاور میکسر دیگر نیازی به نصب و راه اندازی آمپلی فایر جداگانه برای تغذیه بلندگو ها نخواهید داشت.

پاور میکسر ها اکثر امکانات میکسر هارا، فرآیند افکت گذاری، اکولایز و …. در اختیار شما می گذارد. پس برای خرید میکسر صدا باید تعداد کل ورودی‌ ها و خروجی‌ های مورد نیاز خود و همچنین قدرت لازم برای راه اندازی مجموعه بلندگو اصلی و مانیتور های روی صحنه را محاسبه کنید.

برای دانستن جزییات فنی راجب راهنمای خرید پاور میکسر مقاله زیر را از دست ندهید

راهنمای خرید میکسر صدا و پاور میکسر 

تا اینجا به بررسی سوالات پاور میکسر چیست و راهنمای خرید پاور میکسر و همچنین تفاوت میکسر و پاور میکسر پرداختیم که در ادامه به وظیفه ی آن می پردازیم .

در یک سیستم صوتی پاور میکسر ها چه نقشی دارند؟

خرید پاور میکسر دایناکورد

میکسر صدا چیست ؟ میکسر در لاتین به معنای میکس کننده  می باشد . پس وقتی در سیستم صوتی به کار می رود منظور میکس صدا می باشد که وظیفه ی آن ترکیب کردن صداهای متفاوت با هم می باشد .

اما در پاور میکسر این نقش مهم تر است به این دلیل که این کار توسط آمپلی فایر انجام می شود پس پاور ها میکس و صدا را تنظیم میکنند .

اما راه تشخیص میکسر از پاور میکسر در ظاهر چند مورد خواهد بود:

برای تشخیص میتوانید روی بدنه ی میکسر صدا نگاه کنید و اگر mixer  بود در واقع بدون پاور است و اگر powered mixer  نوشته شده بود پس پاور میکسر است . در کنار عبارت پاور میکسر نیز توان خروجی آن نیز ذکر شده است .

برای مثال 700×2 یعنی پاورمیکسر می‌تواند 700 وات توان را در دو خط خروجی بدهد. 700 وات برای لاین راست و 700 وات برای لاین چپ.

البته تفاوت میکسر و پاور میکسر در وزن و اندازه انها نیز می باشد . پاور میکسر ها سنگین تر و قطور تر هستند.

راه دیگر برای تشخیص تشخیص خروجی‌های دستگاه است که اگر توان بالایی را داشت پس پاور میکسر است.خروجی توان بالا را می‌توانید از توضیحاتی که در کنار آن خروجی‌ نوشته شده تشخیص دهید. این خروجی ‌ها اغلب در پشت دستگاه هستند و در کنار آن وات خروجی و مقاومت آن به اهم نوشته شده است.

بهترین پاور میکسر برای هیئت نیز می توانید در لینک زیر مشاهده نمایید :

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

[woo_tab_cat_slider category=”99″ numberposts=”30″ item_row=”1″ tab_active=”1″ columns=”5″ interval=”500″ scroll=”1″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *