مجله آوا

باس ترپ(Bass Trap) چیست؟

باس ترپ(Bass Trap) چیست؟

باس ترپ(Bass Trap) چیست؟

باس ترپ(Bass Trap) چیست؟  باس جاذب های صوتی هستند که فرکانس های کم را خیس می کنند. و برای دستیابی به یک واکنش فرکانس مسطح در اتاق استفاده می شود.

مورد استفاده در اتاقی که شنوایی صدا از اهمیت بالایی برخوردار است و در ضبط استودیوها ، مخلوط کردن اتاق ها ، اتاق های سوئیت ، سینمای خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. تابلوهای باس از طریق خیساندن برق آکوستیک و تبدیل گرما به اصطکاک ، نقاشی ها را به دام می اندازند. .

 

 

 

 

Bass Thread اکثراً یک نام وارداتی است مانند یک صدای آکوستیک غیرمعمول دیگر و معادل فارسی یک باس تله فوتو است ، اما همانطور که از نام آن مشخص است ، هرکدام به زبان فارسی و انگلیسی ، مایل های مایل برای جلوگیری از ساخت باس در گوشه و کنار است.

و از لحاظ عملکرد فزاینده ای بسیار بیش از حد دارد و از طریق تولید تعداد فزاینده ای از محصولات ، این قابلیت را شامل می شود.

باس های اتوبوس از انواع مختلفی ساخته شده اند. ابر ، چوب و فیوژن هر دو مؤلفه اصلی در ساخت تله های باس هستند و تنوع آنها به عملکرد آنها در باند های فرکانس منحصر به فرد متکی است و همین امر باعث می شود تا انتخاب و انتخاب هنرمندان و مهندسان صدا تمیز شود. سیستم ساخت یک محیط اطراف.

به طور معمول ، 3 نوع باس جذاب مورد استفاده قرار می گیرد. – استفاده از جاذبهای طنین انداز؛ و – استفاده از جاذبهای متخلخل کمک فنر و جاذب پنل تقسیم شده و برای خنثی کردن فرکانس های نامطلوب نیاز به تنظیم مکانیکی دارند.

 

 

 

معمولا ۲ نوع از جاذب‌ها در باس ترپ‌ها استفاده می‌شوند:

جاذب های رزونانس
جاذب متخلخل.

هر دو قدرتمند هستند ، اما جذب كننده تشديدكننده نياز به تنظيم مكانيكي براي خنك كردن فرکانس هاي موزون مطلوب دارند ، اما جذب كننده هاي متخلخل اينك تونل را انجام نمي دهند.

جاذب های متخلخل به طور کلی کوچکتر و ساده تر برای چیدمان و ساخت هستند ، و همچنین بسیار ارزانتر از جاذبهای رزونانس هستند ، اما کاهش فرکانس جذب کننده های بامبو ضعیف تر است.

 

 

 

جذب کننده های رزونانس طیف فرکانس باریک تری را جذب می کنند و جاذب های متخلخل این ظرفیت را دارند که طیف بسیار وسیع تری را خیس کنند ، طیف جذب با استفاده از هر دو آن جاذب ممکن است با کمک تبدیل ساختار گسترش یافته یا اصلاح شود. پهنای باند جذب شده آنها و اینکه آیا آنها تنظیم شده اند یا نه ، تفاوت اصلی است.

باس ترپ(Bass Trap) چیست؟/باس ترپ(Bass Trap) چیست؟/باس ترپ(Bass Trap) چیست؟/باس ترپ(Bass Trap) چیست؟
روش های زیادی برای ساخت جاذب های رزونانس وجود دارد. یك روش ساخت آنها استفاده از بیش از یك پوسته جاذب از طریق اتصال بهتر ورق به گوشه ها و استفاده از ورقه ای از مواد نازك و بیرون كشیدن آن است.

باس ترپ(Bass Trap) چیست؟

پاور میکسر چیست ؟ و راهنمای خرید پاور میکسر

در جاذبهای رزونانس ، از جاذبهای متخلخل نیز معمولاً برای کاهش همزمان فرکانس رزونانس و افزایش طیف جذب استفاده می شود.
جاذب های متخلخل معمولاً از سنگ فایبرگلاس یا فوم های سلول باز ساخته می شوند ، که معمولاً دارای یک کف فویل مانند برای بازتاب فرکانس های بالاتر از 4 هرتز هستند.
نحوه استقرار تله های باس:
قبل از قرار دادن باس اتوبوس ، اطمینان حاصل کنید که سطوح دیواری آسان ، خشک و آسان است. اگر کف دیوار دارای روکش گچی است ، قبل از نصب تابلو ، آن را با هر نوع قلاب دیگر (رنگ ، کاغذ دیواری و غیره) بپوشانید.

پس از اینکه دیوار را رنگ کردید ، مطمئن شوید که رنگ برای زمان مشخص خشک شده است و اتاق تمام شرایط لازم را برای قرار دادن پانل صوتی دارد.

چسب را در قسمت پایین پشت هر بشقاب آکوستیک برای یک بازه زمانی مثبت حفظ کنید و سپس اطمینان حاصل کنید که صفحه در محل خوب است.

 

 

طریقه نصب باس تراپ ها :

  • چسب آکواریوم را دوباره به پانل آکوستیک تمرین کنید.
  • 1) روی هر وجهی چسب بزنید.
  • 2) پانل صوتی را تا سطح دیوار تمرین کنید.
  • 2) ناحیه پانل باس را به مدت 5 ثانیه به سطح وصل کنید.
  • 2) پانل باس را به سختی از کف دیوار تقریباً 2 سانتی متر در 1 ثانیه دور کنید. و به مدت 5 دقیقه نگه دارید و از صحت آن اطمینان حاصل کنید.
  • 1) قطعه ابر را روی زمین تعویض کنید

باس ترپ(Bass Trap) چیست؟/باس ترپ(Bass Trap) چیست؟/باس ترپ(Bass Trap) چیست؟/باس ترپ(Bass Trap) چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *