مجله آوا

اصول ضبط صدا زنده

اصول ضبط صدا زنده

اصول ضبط صدا زنده

مبانی ضبط صدا زنده تصویر برجسته

موضوع چگونگی انجام ضبط صدا به اندازه دلایل ضبط زنده گسترده است.  قرار نیست شبیه به دکل مورد نظر برای استفاده از یک منبع تغذیه کامل به استودیو باشد.

 هر تجربه ضبط زنده متفاوت خواهد بود و کلیدهای ضبط موفقیت آمیز انعطاف پذیر ، برقراری ارتباط مناسب و برنامه ریزی برای غیر منتظره ها هستند. قبل از اینکه به مهره ها و پیچ و مهره های مختلف تنظیم ضبط صدا زنده بپردازیم ، بیایید نگاهی به برخی از ملاحظات اساسی که می خواهید در هر جلسه ضبط زنده اعمال کنید ، بیاندازیم.

این نمایش شما نیست

آیا شما مهندس رئیس هستید؟ آیا محل برگزاری شماست؟ اگر چنین است ، پس عالی است ، به احتمال زیاد می دانید که انعطاف پذیری زیادی برای تنظیم دکل ضبط خود دارید. 

اگر اینگونه نیست ، خوب است – شما به هر حال ستاره نمایش نیستید ، بنابراین شما نیاز به برقراری ارتباط با گروه ، مدیر تولید و دیگر خدمه دارید تا بتوانید بهترین ضبط را بدون قدم زدن روی انگشتان کسی بدست آورید.جمعیت زیادی در یک برنامه زنده

اگر در حال اجرای یک مجموعه ضبط پیچیده هستید ، به یاد داشته باشید که نیاز خود را برای زمان تنظیم را به مدیر یا مهندس (های) درگیر ارتباط دهید. 

امیدوارم این گروه مشکلی برای گذراندن مدت زمان اضافی در هنگام پخش صدا در اختیار شما قرار ندهد تا به شما اجازه دهد سطح ضبط خود را تست کنید

اما نباید چیزی فرض کنید. به همین ترتیب ، شما نمی توانید فرض کنید فضای زیادی برای تنظیم تجهیزات خود خواهید داشت ، بنابراین آماده باشید تا آنچه را می توانید بدست آورید.

بهترین میکروفون های داینامیک سال 2020

هدف خود را بدانید

وقتی صحبت از خود فرآیند ضبط است ، بیشترین توجه این است که شما به چه نتایجی می خواهید برسید ، و این به طور مستقیم با میزان ویرایش شما (یا زمان داشتن) مرتبط است. اگر می خواهید برای یک آلبوم زنده ضبط کاملاً صیقلی تولید کنید ، در این صورت به دنبال دکل پیچیده multitrack هستید.

 تولید نسخه نمایشی یا گرفتن صدا برای فیلم ممکن است به همان سطح تولید نیاز نداشته باشد. و اگر در حال ضبط صدا برای انتشار فوری برای اهداف رسانه های اجتماعی هستید ، ممکن است شما زمان بیشتری برای گرفتن بیش از یک ترکیب استریو خوب نداشته باشید.

تحریف نکنید

صندلی صندلی همه چیز در ضبط زنده است ، زیرا قله های غیر منتظره می توانند به سرعت ضبط های شما را به زباله های غیر قابل کنترل کاهش دهند. مبدل های شفاف با نسبت سیگنال به نویز بالا (S / N) یک امتیاز واقعی هستند.

برای به دست آوردن حداکثر استفاده از مبل اضافی سیستم ضبط 24 بیتیمبدل های 24 بیتی ایزو کم و کم ، سطح خود را محافظه کار نگه دارید.

 افزایش غیر منتظره در حجم که یک پیش زمینه را بیش از حد بارگذاری می کند ممکن است در یک محیط زنده بدون توجه باشد ، اما قطع یک کانال ضبط دیجیتال حتی یک بار می تواند ضبط را خراب کند. 

کمپرسورها و محدود کننده ها همچنین می توانند به جلوگیری از قطع شدن کمک کنند ، اما اگر مجبور شوید بین A) قطع یا B) بالا آمدن سطح کم هنگام مخلوط کردن را انتخاب کنید ، با گزینه B. بروید. کمی سر و صدای اضافه شده از افزایش سود به شدت از تحریف ترجیح دارد. هر چقدر مختصر باشد

باتری ها می میرند

باتری ها به عنوان یک نسخه پشتیبان عالی هستند ، اما بیرون آمدن 120VAC از دیوار بسیار قابل اطمینان تر است. اگر نیاز به دوام باتری دارید ، تمام باتری ها را به گونه‌ای درمان کنید که گویی نیمه تمام شده است.

 چندین باتری پشتیبان را نگه دارید. عمر باتری خود را با قاطعیت کنترل کنید. اگر باند استراحت کرد ، باتری های خود را تغییر دهید. 

اگر سطح باتری شما به آخرین نوار کاهش یافته است ، منتظر بمانید که نوار تمام شود – باتری های خود را بین آهنگ ها جابجا کنید.

بسته به گروه و نمایش ممکن است بد نباشد که یک سیگنال ساده دستی را با باند تنظیم کنید تا آنها را به اندازه کافی طولانی محصور کنید تا بتوانید باتری را در مواقع اضطراری تعویض کنید اما اگر ضبط کننده شما بیش از چند مورد طول بکشد. ثانیه برای راه اندازی مجدد پس از تعویض باتری ، احتمالاً بهترین ضبط کننده کار برای این کار نیست.

ضبط صدا را ضبط کنید

باندی که چک صدای آنها را ضبط می کنددر هنگام کنترل صدا فقط از طریق دنده خود نظارت نکنید تا ببینید آیا صدای کافی و سطح خوبی دارید؟ ضبط صدا را ضبط کنید. ضبط خود را دوباره پخش کنید تا بتوانید آن را بدون صدای PA تقویت کننده مخلوط در هدفون خود بشنوید. 

این می تواند عناصر گمشده در ضبط های شما را نشان دهد قبل از اینکه خیلی دیر شود. اگر می توانید باند ها را متقاعد کنید که در حین انجام این کار بچرخند تا بتوانید تصحیح های خود را امتحان کنید ، این هم بهتر است.

لیستی تهیه کنید و وسایل بیشتری را از آنچه نیاز دارید بسته بندی کنید

می دانید برای گیگ چه چیزی لازم دارید؟ عالی! یک چک لیست درست کنید و از آن استفاده کنید. بدون نیاز به منبع تغذیه لپ تاپ شما تا یک گیگابایت حتی یک بار خنده دار نیست. در حالی که در آن هستید ، وسایل اضافی را بسته بندی کنید. کابل های اضافی همیشه مفید هستند (حتما آنها را برچسب بزنید ، یا محل ممکن است آنها را ادعا کند). 

میکاپ های پشتیبان نیز خوب هستند ، و باتری های اضافی را فراموش نکنید. اگر شما در حال برنامه ریزی یک جلسه ضبط چند کاره پیچیده هستید ، ممکن است بخواهید ضبط کننده یک فیلد ساده را نیز بسته بندی کنید ، فقط در صورت. 

نکته آخر این است که این یک بار ادعا است ، “قطعاً بهتر است آن را داشته باشید و به آن احتیاج نداشته باشید تا نیاز داشته باشید و آن را نداشته باشید.”

برنامه ریزی و آماده سازی

چند کار وجود دارد که می خواهید قبل از رفتن به یک مکان انجام دهید و وسایل ضبط خود را تنظیم کنید ، به ویژه اگر در حال ضبط در فضایی باشید كه قبلاً در آن ثبت نشده اید. ابتدا می خواهید فضای مورد نظر خود را بررسی کرده و از منابع موجود استفاده کنید. 

اگر قصد ضبط یک باند 5 قطعه را دارید و صحنه اندازه گنجه پیاده روی است ، حتی فکر نکنید که میکروفون اضافی را در آنجا قرار دهید. آیا ویژگی های معماری وجود دارد که به شما امکان می دهد مایک ها را بر روی مخاطب سوار کنید؟ آیا مخاطب محدود به یک سالن است یا میزهایی وجود دارد که افراد در آن جمع می شوند و پچ پچ می کنند؟

 بعد نگاهی به چرخ دنده بیندازید. میکسرهای زنده با فواصل مستقیم ، ضبط به چند رکورد هستند و برخی از مکانها حتی مارهای تقسیم کننده را نیز ارائه می دهند.

 هرچند از تجهیزات دنده بالای خط انتظار نداشته باشید – اماکن معمولی ابتدا در دنده صوتی مستقیم خود سرمایه گذاری می کنند و تا زمان قطع تجهیزات به روز نمی شوند. سرانجام ، اگر آنها کسانی نیستند که شما را استخدام کرده اند ، به گروه یا پروموتور دسترسی پیدا کنید.

اصول ضبط صدا زنده

رویکردهای ضبط زنده

دو تصمیم مهم وجود دارد که بر نحوه نزدیک شدن به ضبط صدا زنده تأثیر می گذارد. در ابتدا ، برای تهیه دقیق تر یک ترکیب استریو یا ترکیبی از چند راهه وجود دارد. این تصمیم به دست گرفتن یا نبودن خوراک از تخته مخلوط می رود. 

بسته به وضعیت شما ، شما می توانید یک خوراک چند راهه را از روی مستقیم مستقیم میکسر بگیرید و یک ضبط استریوی جداگانه را تنظیم کنید که مستقل از تخته مخلوط کننده باشد. در اینجا شکلی از متداولترین تکنیک های ضبط صدا زنده مشاهده می شود.

ضبط استریو

تا کنون ، بزرگترین مزیت ضبط استریو این است که شما به چه سرعت می توانید نتایج قابل استفاده را بدست آورید. با این حال ، این بدان معنا نیست که ضبط زنده استریو ذاتاً ساده است. 

دستگاه دستی برای ضبط استریوشما می توانید به عنوان یک ضبط کننده میدان مستقل از چیزی ساده استفاده کنید – نوعی از میکروفون های پردازنده می توانند در بعضی مواقع بسیار مفید باشند – اما می توانید از یک لپ تاپ با رابط ضبط استفاده کنید و ضبط کنید DAW مورد علاقه خود.

میکروفون های استریو

میکروفون استریوبسیاری از ضبط های زنده عالی با استفاده از یک میکروفون استریوی ساده ساخته شده اند. نوع میکروفن هایی که استفاده می کنید و در کجا آنها را قرار می دهید با این تکنیک باعث ایجاد تفاوت در جهان می شود.

اگر ضبط کننده شما دارای یک جفت میکروفون استریو XY است ، ممکن است شما وسوسه شوید که ضبط کننده را روی مخاطب سوار کرده یا به حالت تعلیق در بیاورید و ضبط کننده را در مرحله قرار دهید.

 در حالی که این می تواند روشی مؤثر برای ضبط صدا برای انتشار فوری در رسانه های اجتماعی باشد ، نتایج به نظر نمی رسد عالی باشد یا بسیار قانع کننده باشد.

میکروفون استریواگر ضبط کننده شما دارای یک جفت ورودی میکروفون باشد ، رویکردی که احتمالاً نتایج بهتری به دست می آورد ، قرار دادن یک جفت میکروفن همه کاره در دو طرف مرحله و بالاتر از مخاطب است. 

این یک تصویر استریو واقع گرایانه در حالی که گروه و مخاطب را ضبط می کند به دست می آید. اگر نویز پس زمینه خیلی قوی باشد ، یک جفت میکروفن تحت فشار (میک های مرزی) ممکن است انتخاب بهتری باشد.

اصول ضبط صدا زنده/اصول ضبط صدا زنده/اصول ضبط صدا زنده/اصول ضبط صدا زنده/اصول ضبط صدا زنده/اصول ضبط صدا زنده/اصول ضبط صدا زنده/اصول ضبط صدا زنده/اصول ضبط صدا زنده/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *