مجله آوا, مقالات

چگونه میکس لایو جذاب داشته باشیم

چگونه میکس لایو جذاب داشته باشیم

چگونه میکس لایو جذاب داشته باشیم

چندی پیش نبود که کلیساها وقتی می خواستند آنچه را که در کلیسا از دست داده اند را پیدا کنند ، به یک عضو رسانه های فیزیکی دادند. با گذشت سالها ، کاست به دیسک های جمع و جور پیشرفت کرده بود ، اما چیز دیگری تغییر نکرده بود.

سپس ، در سال 2007 ، آیفون راه اندازی شد و انتظارات همه یک شبه تغییر کرد. هنگامی که خدمات عبادی در زمان واقعی به یک واقعیت عملی تبدیل شد ، به نظر می رسید که راه حل کامل است. 

بنابراین ، شما می توانید یک سخت افزار کوچک خریداری کنید ، یک نرم افزار کوچک بخرید و بعد از آن در تجارت باشید. کلیسای شما وارد عصر اینترنت و تلویزیون شده بود.

با این حال ، هنگامی که به عقب برگردید و با هیجان از صدا با جریان فیلم گوش می کنید ، ممکن است ناامید ، خجالت زده یا بدتر شوید. این سرویس در سالن شما بسیار عالی به نظر می رسید ، اما جریان اینترنت ضعیف ، کم خونی یا بسیار وحشتناک به نظر می رسد. اینجا چه خبر است؟

چه چیزی وجود دارد؟ چگونه میکس لایو جذاب داشته باشیم

اگر تا به حال یک نمایش جایزه را از طریق تلویزیون تماشا کرده اید ، می دانید که صدا از یک رویداد زنده واقعا خوب به نظر می رسد ، این فقط نوع دیگری از جریان است. سوال این است: آنها چه کارهایی متفاوت انجام می دهند؟

یک تفاوت اساسی در این است که آنها دو نفر را با هم مخلوط می کنند. یکی مخلوط کردن صدای زنده برای افراد حاضر در محل برگزاری ، و دیگری مخلوط کردن برنامه پخش. آنها از دو همزن استفاده می کنند زیرا صدای رفتن به سیستم خانه متفاوت از آنچه شما می خواهید در یک جریان زنده بشنوید متفاوت است. 

دلیل این است که شما بلافاصله یک جزء اصلی را از معادله خارج می کنید: اتاق. این می تواند ترکیبی از شن و ماسه را بسیار خشک و ضد عفونی کننده کند.

چگونه میکس لایو جذاب داشته باشیم

فرایند ساخت چیزی مناسب در فضای بزرگ با بلندگوهای PA و مجریان زنده کاملاً متفاوت از مخلوط کردن بلندگو کوچک در رایانه یا تلفن است. در حالت ایده آل ، شما یک اتاق جداگانه با شخص دیگری دارید که فید جریان صوتی را روی یک کنسول کاملاً مجزا مخلوط می کند.

 این شخص تصمیماتی را مبتنی بر چیزی بسیار نزدیک به واقعیت می گیرد و مهندس میکس صدا شما باید در ساختن بهترین تجربه ممکن برای افرادی که در اتاق هستند ، تمرکز کند.

اگر این رویکرد برای کلیسای شما کاربردی نباشد ، بنابراین بسیار مهم است که شخصی که اقدام به تنظیم ترکیب جریان می کند ، باید این ترکیب را روی یک جفت هدفون خوب با رد منفعل ثابت بررسی کند. 

به این ترتیب ، آنها تصمیماتی را اتخاذ می کنند که براساس آنچه واقعاً در حال انجام است ، انجام شود. یک جفت هدفون مانند Sennheiser HD 300 PRO 32dB سر و صدای خارجی را رد می کنند و به شما تولید مثل می دهند تا به شما در تصمیم گیری های صوتی با کیفیت کمک کنند.

همچنین شناختن مواردی که احتمالاً باعث ایجاد مشکلات شما می شوند نیز مهم است. سپس می توانید هنگام تنظیم مخلوط ، آنها را حساب کنید.

بهترین میکروفون های داینامیک سال 2020

بدون اتاق

اگر از نحوه زندگی خدمات شما رضایت دارید ، یک روش ساده اضافه کردن میکروفون برای ضبط ضربه اتاق است. میکروفونی مانند Crown PZM-30D برای این کار به خوبی عمل می کند. میکروفن های مرزی بر روی یک سطح صاف نصب شده اند

و دارای الگوی نیمکره ای هستند تا تقریباً همه آنچه در اتاق اتفاق می افتد را انتخاب کنند. نصب آن نسبتاً زیاد باعث می شود تا از بلند شدن صدای زیاد خارجی جلوگیری شود.

این میکروفون را می توان در ترکیب جریان شما مخلوط کرد تا بخشی از آن فضا را به صدا برگردانید. ممکن است متوجه شوید که این میکروفون به خودی خود یک راه حل دلپذیر است ، یا بسته به فاصله از بلندگوها ، ممکن است کمی برای بخش های گفتگوی خدمات شما کم باشد. مراقب باشید که این میکروفون را به داخل ترکیب PA خود نکشید ، زیرا این امر به راحتی می تواند بازخورد ایجاد کند.

چگونه میکس لایو جذاب داشته باشیم
PZM مخفف “میکروفن منطقه فشار” است

سوراخ در مخلوط شما

نکته ای که باید در هنگام ارزیابی ترکیب جریان خود از آن آگاه باشید ، چیزی است که آنرا به این ترکیب تبدیل نمی کند. متداول ترین متخلفین منابع با بازده بالا مانند تقویت کننده گیتار و درام لگد هستند. این منابع به اندازه کافی بلند هستند که حتی اگر میکروفونی روی آنها دارید ، خیلی زیاد روی میکسر ظاهر نمی شوند.

متأسفانه ، اگر این کار را نکردید ، به ترکیب جریان شما نمی رود. اگر در حال انجام یک پخش جریان از طریق یک کنسول کمکی هستید ، توجه داشته باشید که می خواهید برای به دست آوردن صدای مشابه ، مجبور شوید این منابع را به مراتب بیشتر از سطوح موجود در سالن اجتماعات کنید.

اگر میکسر FOH (جلو خانه) شما از یک aux send برای رانندگی ساب ووفرها استفاده می کند (یک ترفند بسیار رایج) ، ممکن است متوجه شوید که آنها با روشن کردن ارسال به زیر مجموعه نسبتاً کم تولید می کنند. داغ اگر این مورد باشد ، احتمالاً مخلوط پخش جریان شما در سطح کم نور است. 

اگرچه این ممکن است مهم نباشد زیرا بیشتر افراد به بلندگوهای کوچکتر گوش می دهند ، ممکن است به محض اینکه جلوی گوش را ببندید ، واضح است. حتماً ترکیب خود را در نوع سیستمهایی که مردم تمایل به گوش دادن به آنها دارند بررسی کنید. 

اضافه کردن مقدار معقول EQ خروجی (مثلاً حدود 2dB در 100 هرتز) می تواند مخلوط را کمی گرم کند. اگر این کار را بیش از این انجام دهید ، بیش از حد از این مسئله غافل نشوید.

بوت استرپس

اگر می خواهید جریان پخش خود را بر روی یک کنسول دیجیتال ایجاد کنید ، مطمئناً در کانال خروجی مورد استفاده برای این ترکیب ، کمپرسور دارید. شما باید از آن استفاده کنید در حالی که تنظیمات تمام شده به سطح و ترکیب شما بستگی دارد ، این مکان خوبی برای شروع است.

نسبت را به 2.5: 1 تنظیم کنید ، یک زمان حمله سریع را در محدوده 40-80 میلی ثانیه (ms) و انتشار حدود 300 میلی متر تنظیم کنید. میزان بازده / آرایش را در حدود 3DB تنظیم کرده و آستانه را به آرامی پایین بیاورید تا کمپرسور کمی شروع به کار کند. این نوع تنظیم ، سطح میکس شما را بالا می برد و همه چیز را با هم می چسباند و باعث می شود

صدای آن کامل تر و کمی بلندتر شود بدون اینکه زندگی را از آن بیرون بکشد. به یاد داشته باشید که هر چه آستانه پایین تر باشد ، فشرده سازی صدا بیشتر می شود ، بنابراین ممکن است نیاز به افزایش آرایش داشته باشید تا این ضرر را به خود اختصاص دهید.

تنظیمات Softube-Tube-Tech-Sweet-Sweet
تنظیمات Bootstrapping به نوعی مانند این است …

fader

در یک سرویس عبادت مدرن ، ما تمایل داریم که ابزارهای زیادی را در همان محدوده فرکانس جمع کنیم. آوازها ، گیتارها و صفحه کلیدها همه در گرایش متوسط ​​به پایین گرایش پیدا می کنند و می توانند مقدار مناسبی از گل را در ترکیب شما ایجاد کنند. مهندس صدای زنده به احتمال زیاد از EQ برای معالجه این کانال ها استفاده می کند تا آنها را در اتاق بهتر ژل کنند.

اگر از یک ترکیب aux-send برای فید جریان خود استفاده می کنید ، احتمالاً دو گزینه اصلی را برای انتخاب پیکربندی خود انتخاب کرده اید: قبل یا ارسال. این موارد به جایی مربوط می شود که در کانال ارسال برای aux از کجا آمده و ممکن است کمی از کنسول به کنسول متفاوت باشد. چگونه میکس لایو جذاب داشته باشیم

ارسال که “post” است بدین معنی است که “fader” (یا EQ یا پردازش) “” می باشد و سطح ترکیب با بالا رفتن و پایین رفتن به عنوان تغییر دهنده اصلی و هر پردازشی که اتفاق افتاده است به طور معمول در ترکیب جریان شما اعمال می شود. . این احتمالاً انتخاب بدی است ، زیرا بسته به صدای اتاق تصمیمات پردازش شما گرفته می شود.

 تعداد زیادی از سالن های کلیسا انرژی زیادی را در 200Hz ایجاد می کنند ، بنابراین مهندس ممکن است بسیاری از آن فرکانس را بیرون بکشد ، و ترکیبی از صدای توخالی و سرد خود را بگذارد. از طرف دیگر ، ممکن است آنها به دلایل بازخورد فرکانس های زیاد یا متوسط ​​زیادی را از بین ببرند 

و این می تواند ترکیب شما را کسل کننده جلوه دهد و درک گفتار گفتاری را دشوار کند. و اگر گیتار بیس در خانه بیش از حد بلند باشد (زیرا آمپر پخش کننده باس خیلی بلند است) ، میکسر FOH ممکن است فیدر باس را کاملاً پایین بکشد

بیرون آوردن کامل آن از مخلوط خانه. این امر باعث می شود که جریان پخش به هیچ وجه گیتار باس نداشته باشد.

اگر یک پیش نویس (قبل از “fader”) را برای پخش جریان انتخاب کنید ، از این مشکلات جلوگیری می کنید ، اما ممکن است یک مورد دیگر را به ارث ببرید. بسته به نحوه پیکربندی این کنسول ، تمام این ابزارهای میانی اکنون قابل درمان نیستند و می توانند صدای گل آلود را در ترکیب ایجاد کنند. 

اگر مقدار کمی EQ در خروجی ارسال شده برای مخلوط جریان خود داشته باشید ، اغلب می تواند با بیرون کشیدن کمی انرژی در محدوده 300Hz-400Hz سود ببرد. 

این روش بسیار مؤثرتر از گرفتن EQ و تقویت یک دسته 2 کیلوهرتز برای امتحان کردن و به دست آوردن برخی از قابل فهم است. با انجام این کار از گوش های خود استفاده کنید ، اما این یک سیاست خوب برای نگه داشتن این نوع پردازش EQ در حدود 2dB یا 3DB است تا بیش از حد در کارها زیاد نشوید.

چگونه میکس لایو جذاب داشته باشیم/چگونه میکس لایو جذاب داشته باشیم/چگونه میکس لایو جذاب داشته باشیم/چگونه میکس لایو جذاب داشته باشیم/چگونه میکس لایو جذاب داشته باشیم/چگونه میکس لایو جذاب داشته باشیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *