مجله آوا, راهنمای خرید

راهنمای خرید میکسر صدا و پاور میکسر – پارت 2

راهنمای خرید میکسر صدا و پاور میکسر

[woo_tab_cat_slider category=”100″ numberposts=”100″ item_row=”3″ tab_active=”1″ columns=”5″ interval=”500″ scroll=”1″]

 

نحوه انتخاب میکسر صدا

میکسر صدا قلب سیستم PA یا استودیوی ضبط شما را تشکیل داده و ورودی و خروجی صوتی ، قابلیت مسیریابی و موارد دیگر را فراهم می کند.

اگر در حال خرید میکسر صدا هستید ، قبل از خرید ویژگی های مورد نیاز برای جستجوی آنها را باید بدانید . این ویژگی ها شامل تعداد کانال ، ورودی ، خروجی  و….است.

ابعاد میکسر نیز بسیار مهم است ، به خصوص اگر محلی که از آن استفاده خواهید کرد تنها فضای محدودی دارد. اگر قصد دارید آن را با خود به مکان های مختلفی برای DJ در عروسی ها ، رقص ها یا کلوپ ها ببرید ، باید وزن میکسر را هم بررسی کنید تا مطمئن شوید که حمل آن خیلی سنگین نیست.

به منظور پیدا کردن بهترین مدل های میکسر در بازار امروز ، ما زمان زیادی را صرف جستجوی اینترنت ، بررسی اطلاعات مختلف در مورد تولید کنندگان ، خواندن بررسی مشتری ، و آزمایش کردن بهترین میکسرها قبل از تصمیم گیری خود میکنیم. برای اطلاعات دقیق تر توضیحات این پست را با دقت بخوانید.

 

این راهنمای خرید شامل اطلاعاتی است که می تواند در انتخاب میکسر مناسب به شما کمک کند. از آنجا که هنگام خرید میکسر چیزهای زیادی باید در نظر بگیرید ، برای کسب اطلاعات بیشتر  میتوانید با فروشگاه آوا نمایندگی پاور میکسر و میکسر های صدا در تمامی برندها تماس بگیرید .

میکسر های اجرای زنده و استودیویی

میکسر استودیو و میکسرهای صوتی زنده به طور یکسان سیستم هایی برای ترکیب سیگنال ها و مسیریابی صوت به مکان مورد نیاز هستند. برنامه ای که می خواهید از آن استفاده کنید نوع و کمیت  ورودی و خروجی مورد نیاز خود را دیکته می کند.

به عنوان مثال ، یک میکسر صدا زنده به طور کلی نیاز به تغذیه مجموعه بلندگوهای اصلی دارد و همچنین چندین میکسر مانیتور را تهیه می کند ، در حالی که یک میکسر صدا ی استودیوی سنتی ممکن است برای ضبط چند تراک به خروجی مستقیم که از هر کانال می آید نیز نیاز داشته باشد.

برای  خرید میکسر صدا ارزان به لینک زیر مراجعه نمایید.

تفاوت بین میکسرهای “استودیو” و “صدای زنده” کاملاً مبهم است ، بنابراین بهتر است در ابتدا با قسمت های مختلفی که میکسر را تشکیل می دهند آشنا شویم .

خرید میکسر صدا با نازلترین قیمت

اصطلاحات مهم میکسر صدا

خرید میکسر صدا و پاور میکسر

کانال ها

در واقع می توان گفت هرچه میکسر کانال بیشتری داشته باشد ، می توانید وسایل بیشتری برای اتصال به آن داشته باشید. کانال ها (مانند اکثر فن آوری های میکسر ) انواع مختلفی دارند که می توانند به صورت مونو یا استریو باشند. آنها سیگنال های سطح میکروفن یا لاین لول را می پذیرند و به طور معمول یک پری آمپ برای دریافت ورودی به سطح مناسب دارند ، به علاوه فیدر برای کنترل خروجی کانال .

معمولاً ، هر کانال دارای یک خروجی اکس ، اکولایزر و پن کنترل خواهد بود ، اما برخی از میکسر ها می توانند به اندازه تعداد انگشت شماری از کانالهای بسیار ریز و خروجی اصلی تشکیل شده باشند.

باس ها

هدف از هر کانال در میکسر صدا عبور سیگنال از یک گذرگاه است. خروجی اصلی میکسر به گذرگاه مستر میکس متصل است که توسط فیدر کانال تغذیه می شود. به طور مشابه ، هر گذرگاه کمکی (aux send) توسط یک کنترل ولووم مجزا از کانال تغذیه می شود و از طریق فیش خروجی خود ، از میکسر خارج می شود.

خروجی های Aux می توانند مستقل از ولووم کانال ( پری فیدر) عمل کنند یا تحت تأثیر فیدر خروجی (post-fader) قرار بگیرند. این خروجی های ویژه برای میکس مانیتور ، میکس هدفون ، میکس ضبط و خروجی افکت ها بسیار مفید است. برخی کنسول های میکس حتی یک خروجی آکس ویژه نیز برای افکت ها دارند ، که ممکن است شامل پردازنده جلوه های پردازنده یا کانال بازگشتی اختصاصی باشد.

گروه ها

برخی از میکسر صدا ها با فرمت بزرگ دارای گروه بندی کانال هستند (که بعضی اوقات به آنها گروه VCA گفته می شود) . که یک روش مفید برای مدیریت تعداد زیادی کانال است. در اصل ، هر ماتریس گروه مانند میکسر مخصوص خود است که بین کانال های شما و گذرگاه اصلی قرار دارد.

نحوه کار گروه ها بسیار آسان است. شما خروجی هر کانال را که می خواهید کنترل کنید باید به یک گذرگاه که یک فیدر گروهی را تغذیه می کند اختصاص می دهید. به عنوان مثال ، شما ممکن است تمام درامرز های خود را به گروه 1 و تمام آوازهای خود را به گروه 2 ارسال کنید.

هر گروه دارای فیدر خروجی مخصوص به خود است ، که سپس به گذرگاه مستر وارد میشود . این به شما امکان می دهد تمام بخش های میکس خود را تنها با چند فیدر کنترل کنید ، بدون اینکه روی ترکیب نسبی کانال ها در هر گروه تأثیر بگذارد.

Scenes  و گروههای Mute

علاوه بر گروه های میکس ، برخی از میکسر صدا ها دارای گروه های بی صدا یا موت نیز هستند. اینها به شما امکان می دهند کانالهای منفرد را به یک کنترل سیگنال اختصاص دهید که می توانید از آنها استفاده کنید تا سریعاً چندین کانال را بی صدا یا نادیده بگیرید. این کار مفید است اگر بخشی از گروه فقط برای چند ترانه پخش شود یا می خواهید وقتی یک مجری در حال صحبت است ، کل گروه را نادیده بگیرید.

کنسول های پیشرفته تر میکس به شما امکان می دهد چندین scenes  را ذخیره کنید ، که به شما امکان می دهد چندین تنظیم از کانال های خاموش و بی صدا را برای یادآوری سریع ذخیره کنید ، که برای صدای تئاتر و عبادت بسیار عالی است.

Insert ها و خروجی های مستقیم

در حالی که خروجی aux برای جلوه هایی که می خواهید در کانالهای مختلف اعمال کنید مفید است ، insert ها نیز برای اضافه کردن پردازنده های outboard مانند کمپرسور و اکولایزر به کانالهای جداگانه ایده آل است.

نقطه insert کانال معمولاً درست بعد از پری آمپ در جریان سیگنال است و یا از خروجی های جدا و ورودی های بازگشت یا فیش اینسرت 4/1 اینچی استفاده می کند که برای استفاده به یک کابل اینسرت مخصوص نیاز دارد. در مقابل ، خروجی های مستقیم یک کپی از سیگنال preamplifier را از برد ارسال می کنند ، و این باعث می شود آنها برای ارسال صدای جداگانه به ضبط کننده خارجی یا رابط صوتی مفید باشند.

راهنمای خرید میکسر صدا پارت اول

میکسرهای آنالوگ و دیجیتال

راهنمای خرید میکسر صدا و پاور میکسر

میکسر آنالوگ

در میکسر آنالوگ ، هر کانال ، باس ، پری آمپ ، EQ و سایر اجرا از مدارهای فیزیکی (به عنوان مثال سیم ، مقاومت ، پتانسیلومتر و سوئیچ) تشکیل شده است. در اصل ، میکسرآنالوگ بسیار ساده هستند و کنترل های دستی برای هر عملکرد و گزینه مسیریابی دارند.

وقتی راه خود را در اطراف یک صفحه آنالوگ بدانید ، می توانید با یک نگاه سریع متوجه شوید که چه اتفاقی در هر ولوم می افتد و هنگامی که باید یک تنظیم را دستکاری کنید ، براحتی کافیست آنرا در دست بگیرید و کارتان را انجام دهید .

میکسر دیجیتال

میکسر صدا دیجیتال اندکی پس از ورود به صفحه ( معمولاً درست پس از مرحله preamp ) سیگنال آنالوگ در میکسر دیجیتال برای پردازش و مسیریابی به داده های دیجیتال تبدیل می شود. در اصل ، یک میکسر دیجیتال یک کامپیوتر پیشرفته است و دارای یک دسته از مبدل های AD / DA و یک سطح کنترل تخصصی متصل است.

میکسر دیجیتال مزایایی دارند که آنالوگ ها ارائه نمی دهند. به عنوان مثال ، تراشه های DSP بسیار کوچکتر و به مراتب ارزان تر از همتایان آنالوگ هستند ، بنابراین بوردهای دیجیتالی مجهز به EQ های پیشرفته ، پردازش دینامیک و جلوه های موجود را پیدا خواهید کرد که می تواند به طور جدی هزینه ی ابزارهای اوت برد را کاهش دهد . امکان ذخیره و به یاد آوردن سریع کل مجموعه ها نیز یک مزیت مهم است.

لاین میکسر ها

لاین میکسر ها تقریباً همیشه میکسرهای آنالوگ هستند که منحصراً با لول سیگنال لاین سروکار دارند. آنها بسیار ساده هستند ، اغلب فقط دارای یک کنترل صدا در هر کانال هستند .

لاین میکسر ها ، به شما امکان می دهند چندین منبع از جمله دستگاه های پخش داخل غرفه را در یک خروجی واحد ، ترکیب کنید و پری آمپ ها را در صفحه اصلی خود آزاد کنید. در استودیو ، بسیاری از مهندسان از میکسرهای سطح بالا به نام بنام میکسرهای summing  استفاده می کنند تا میکس نهایی خود را تلفیق کنند.

پاور میکسر ها

پاور میکسر ترکیبی از یک میکسر با آمپلی فایر در یک دستگاه است. اینها برای سیستم های پرتابل PA ایده آل هستند. در حقیقت ، گاهی اوقات پاور میکسر ها با بلندگوهای همسان و همچنین برای ایجاد سیستم های PA با فرمت کوچک بسیار دستی یکپارچه می شوند.

خرید بهترین پاور میکسر های بازار 

در یک میکسر چه چیزی را جستجو کنیم ؟

بنابراین ، چگونه می توانید انتخاب گسترده میکسرها را در بازار محدود کنید تا بتوانید یکی از بهترین های میکسر را پیدا کنید؟ با ایجاد یک لیست چک پارامترهای شخصی خود شروع کنید:

کانال ها و ورودی ها

به چه تعداد کانال نیاز دارید؟ چند میکروفن برای اتصال نیاز دارید؟ فراموش نکنید که ورودیهای استریو را برای صفحه کلید یا ورودی مستقیم برای بیس و گیتار وارد کنید. همچنین ، شما باید پیشرفتهای آینده را نیز مد نظر داشته باشید.

EQ ها

برخی از میکسرها تنظیمات اساسی فرکانس بالا/پایین را ارائه می دهند ، در حالی که برخی دیگر EQ پارامتری چند باند را در هر کانال با درجه شیب بالا و پایین ارائه می دهند. چقدر توانایی شکل دهی به صدا را از میکسر خود انتظار دارید؟

خروجی ها و insert  ها

آیا به کانالهای ورودی نیاز دارید تا به سیستم پردازش خارجی یا سیستمهای ضبط هدایت شوید یا اینکه فقط کانالهای ورودی را به خروجی های اصلی میکسر  اصلی بزنید؟

پردازنده ها و جلوه های پردازنده

یکی از جذابیت های پردازش آنلاین این است که دیگر نیازی به نگرانی در مورد اضافه کردن (یا حمل و نقل) تجهیزات جانبی ندارید. با این حال ، اگر میکسر جدیدی را نصب می کنید که از قبل تجهیزات پردازشی اوت برد  را دارد ، پردازش آن بورد ممکن است برای شما اولویت نداشته باشد.

باس ها و مسیریابی

این بستگی به نیازهای مسیریابی سیگنال شما دارد. اگر می خواهید میکس مانیتور ، فید های ضبط و میکس جلوه های خارجی را ارسال کنید ، به مقدار کافی به آکس نیاز دارید.

امیدوارم که از این مطلب و راهنمای خرید استفاده ی خوبی را برده باشید و برای شما مفید باشد .

برای مشاوره ی بیشتر میتوانید با ما در تماس باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *