مجله آوا

راهنمای خرید 1 میکسر صدا

راهنمای خرید 1 میکسر صدا

راهنمای خرید 1 میکسر صدا

چگونه میکسر مناسب را برای نیازهای خود پیدا کنید

تنظیم ظریف بر روی میکسر

میکسر چه کاری انجام می دهد؟

یک میکسر سیگنال های صوتی ناشی از میکروفون ها و آلات موسیقی را می آمیزد. سپس سیگنال خروجی ترکیبی و صیقلی را به بلندگوها یا سیستم ضبط ارسال می کند.

نمودار سیستم اولیه PAدر این سیستم اولیه PA ، صدا از میکروفون ها و ابزارها به میکسر و سپس به بلندگوهای دارای جریان می رسد.

هر یک از سه نوع میکسر –  آنالوگ ،  آنالوگ و  دیجیتال  – دارای جوانب مثبت و منفی است. این مقاله به شما کمک می کند تا میکسر مناسب را برای اهداف خود انتخاب کنید.

میکسرهای آنالوگ

میکسرهای آنالوگ برای صدای زنده و غالباً برای ضبط نیز عالی هستند.

هر کنترل بر روی میکسر آنالوگ یک عملکرد واحد را انجام می دهد. شما می توانید در یک نگاه دقیقاً ببینید کار میکسر چیست و تنظیمات سریع را انجام می دهد.

میکسرهای آنالوگ هزینه کمتری نسبت به مدلهای دیجیتالی دارند ، اما آنها فاقد اتوماسیون و قابلیت برنامه نویسی هستند که ممکن است برای نمایش ها و ضبط های پیچیده نیاز داشته باشید. و هیچ کنترل از راه دور بی سیم وجود ندارد – اپراتور باید در هیئت مدیره باشد.

میکسرهای آنالوگ نسبت به میکسرهای دیجیتال دارای جلوه های صوتی در پردازنده کمتر هستند. برای به دست آوردن جلوه های پیشرفته باید تجهیزات اضافی را در خارج از کشور خریداری کنید.

 

 

میکسر Yamaha MG16XU

میکسرهای برق

میکسر شده میکسر آنالوگ با ساخته شده در تقویت است. میکسرهای برق جمع و جور ، قابل حمل و تنظیم و ریختن آن آسان است. آنها با بلندگوهای PA بدون نیرو کار می کنند.

بیشتر میکسرهای دارای دو کانال آمپر هستند. آنها می توانند دو بلندگو اصلی یا یک بلندگو اصلی و یک مانیتور را تغذیه کنند. (مانیتور یک بلندگو روی صحنه است که اجرا کنندگان می توانند خودشان را بشنوند.)

میکسرهای برق معمولاً دارای خروجی های سطح خط هستند ، بنابراین می توانید با اضافه کردن بلندگوهای PA و مانیتور پیشرفته ، سیستم را گسترش دهید. با استفاده از میکسر ، دیگر لازم نیست که آمپرهای جداگانه حمل کنید. اما بسیاری از ویژگی ها یا توان خروجی را نمی گیرید.

میکسرهای دیجیتال

میکسرهای دیجیتال  طیف گسترده ای از قابلیت های کنترل را ارائه می دهند. می توانید تنظیمات را ذخیره کنید و به یاد بیاورید ، این یک وقت پس انداز بزرگ برای گروههایی است که به طور مرتب در همان اتاق ها بازی می کنند. این همچنین برای ایجاد سریع تغییرات صحنه به صحنه در حین نمایش های تئاتر بسیار عالی است.

QSC TouchMix-16 با دو پد از راه دور

برخی از میکسرهای دیجیتال دارای کنترل از راه دور بی سیم هستند. می توانید در حین مخلوط کردن تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود ، در اطراف یک اتاق قدم بزنید ، مطمئن شوید که موسیقی در همه جا خوب به نظر می رسد. مخلوط کردن مخاطبان با یک میکسر آنالوگ بسیار ناخوشایند است زیرا شما همچنین باید از یک کابل فرمت چند کاناله گران و سنگین به نام مار استفاده کنید.

با استفاده از میکسر دیجیتال ، می توانید بیش از یک جلوه صوتی را در هر کانال اعمال کنید. دیگر نیازی به سرمایه گذاری در واحدهای تأثیرگذار در خارج از کشور نیست.

ایجاد تغییرات سریع با یک میکسر دیجیتال گاهی اوقات می تواند یک چالش باشد. ممکن است لازم باشد قبل از انجام تنظیمات از یک صفحه لمسی برای حفر منو استفاده کنید. و برای تغییر دو یا چند تنظیم همزمان ، باید تغییرات را از قبل برنامه ریزی کنید.

چگونه میکسر خود را استفاده خواهید کرد؟

قبل از جستجوی انتخاب تصادفی میکسر ، نحوه استفاده از یکی را در نظر بگیرید.

مبتدیان

تازه شروع؟ یک بسته صدای زنده را در نظر بگیرید  که شامل تمام قطعات الکترونیکی ، کابل ها و سخت افزارهای مورد نیاز شما خواهد شد. این سیستم های PA بسته بندی شده معمولاً دارای میکسرهای برقی هستند و برای تنظیم و کار ساده ای هستند.

نوازندگان آکوستیک

یک میکسر نیرومند برای یک تکنوازی یا آکوستیک کوچک عمل می کند. اندازه جمع و جور و خروجی متوسط ​​اکثر میکسرهای برقی باعث شده است تا یکی از گزینه های مناسبی برای بازی در کافی نت ها ، کلاس های درس و سایر فضاهای کوچک باشد.

پخش کننده گیتار آکوستیک تنظیم میکسر Yamaha StagePas

PA قابل حمل برای مدرسه ، کلیسا و رویدادهای تجاری

یک میکسر نیرو همچنین در یک سیستم قابل حمل که برای رویدادها در سالن های کوچک و سالن های جلسات استفاده می شود ، کار خواهد کرد. اما یک سیستم PA برای یک میکروفون واحد به یک میکسر نیاز ندارد. برای یک PA کامل و جمع و جور می توانید یک میکروفون را مستقیماً به یک بلندگو مجهز کنید .

یک میکسر کوچک آنالوگ که دارای یک بلندگو PA است ، گزینه های بیشتری را برای ارائه های شما ارائه می دهد.

گروه راک

یک باند باید برای هر عضو باند به دنبال میکسر با حداقل کانالهای ورودی کافی باشد. همچنین باید تعداد خروجی کمکی کافی برای تعداد مخلوط مانیتور باند را داشته باشد.

یک میکسر آنالوگ با جلوه های دیجیتال پردازنده مانند Reverb و تأخیر برای بسیاری از گروهها کار می کند. با استفاده از میکسر دیجیتال می توانید تنظیمات را ذخیره و به یاد بیاورید ، در زمان تنظیم و بررسی صدا وقت زیادی را صرفه جویی می کنید.

گروه موسیقی راک با بلندگو PA

سیستم PA دائمی برای کلیسا ، کلوپ یا تئاتر

برای نصب های دائمی ، به دنبال یک کنسول اختلاط باشید که بیشترین کارکردها را انجام دهد و بیشترین ورودی و خروجی را که می توانید از آن خود کنید. بیش از یک اپراتور از سیستم استفاده می کند ، بنابراین انتخاب میکسر با ساده ترین و شهودی ترین کنترل ها مفید خواهد بود.

استودیوی ضبط

برای ضبط ، خروجی میکسر به نرم افزار DAW (ایستگاه کاری صوتی دیجیتال) رایانه شما اجرا می شود. برخی از میکسرهای آنالوگ دارای خروجی دیجیتال هستند ، بنابراین می توانید از آنها در استودیو استفاده کنید. با استفاده از میکسر دیجیتال ، می توانید سطح و سیگنال مسیری را با نرم افزار DAW و کنترل های فیزیکی روی کنسول تنظیم کنید.

رادیو ، پادکست ، صداگذاری و روایت

برای پخش صداها و موسیقی پس زمینه ، به یک میکسر کوچک با یک خروجی دیجیتال نیاز دارید تا بتوانید ترکیب خود را در شبکه خود پخش یا بارگذاری کنید.

ضبط پادکستر در لپ تاپ با میکسر Yamaha AG03

دنبال چه چیزی میگردی

تعداد کانال های ورودی و خروجی

در نظر بگیرید که میکسر را با ورودی بیشتری نسبت به آنچه فکر می کنید نیاز دارید انتخاب کنید. این امر باعث گسترش سیستم آینده خواهد شد.

آیا گروه شما به چندین مانیتور مختلف روی صحنه نیاز دارد؟ سپس میکسر شما باید چندین خروجی مانیتور / کمکی داشته باشد.

خرید میکسر صدا/خرید میکسر صدا/خرید میکسر صدا/خرید میکسر صدا/خرید میکسر صدا/خرید میکسر صدا/خرید میکسر صدا/خرید میکسر صدا/خرید میکسر صدا/خرید میکسر صدا/خرید میکسر صدا/خرید میکسر صدا

ویژگی های مشترک

  • پیش نمایش میکروفون. هر تولید کننده میکسر ادعا می کند که preamp میکروفون آنها به دلیل فناوری خاصی که از آنها استفاده می کنند ، به بهترین شکل صدا می کنند. در واقع ، تفاوت در کیفیت صدا در مقایسه با تفاوت صداهای میکروفون بسیار ناچیز و ناچیز است.
  • قدرت فانتوم. برخی از میکروفن های کندانسور برای کار به قدرت فانتوم احتیاج دارند. بیشتر میکسرها دارای توان قابل فانتزی با توان فانتوم 48 ولت برای همه ورودی های میکروفون هستند. چند میکسر به شما امکان می دهند که قدرت فانتوم را به کانالهای جداگانه اختصاص دهید.
  • خروجی های اصلی کار میکسر تولید سیگنال خروجی استریو برای تقویت یا ضبط است. برای بیشتر اتصالات سیم کشی بدون سر و صدا می توانید از خروجی های متعادل ، XLR یا ¼ “TRS استفاده کنید. برای کوتاه مدت ، اتصالات RCA نامتعادل خوب کار خواهند کرد.

ویژگی های مفید برای جستجو

  • پد گاهی اوقات خروجی یک ابزار الکترونیکی برای مقدمه میکسر خیلی قوی است. با روشن کردن یک پد ضعیف ، سیگنال ورودی را به یک سطح قابل کنترل کاهش می دهد.
  • فیلتر کم برش یا گذر بالا. این قفسه قابل تعویض از نوع قفسه سلولی در از بین بردن صدای بیس که توسط میکروفون های صوتی برداشت می شود بسیار مفید است.
  • جک درج (I / O). جک درج به شما امکان می دهد یک اثر الکترونیکی خارجی را به سیگنال کانال اضافه کنید.
  • اتوبوس ها و خروجی های کمکی و نظارت. کانالهای خروجی میکسر به عنوان اتوبوس نامیده می شوند زیرا سیگنالهای ورودی سوار هواپیما می شوند و مانند مسافرهای اتوبوس به مقصد مورد نظر خود سفر می کنند. شما می خواهید میکسر شما حداقل به همان اندازه خروجی کمکی / مانیتور داشته باشد تا تعداد مانیتورهای مختلف موسیقی مورد نظر خود را مخلوط کند.
  • دکمه های واگذاری یک دکمه واگذاری ، سیگنال کانال را به سمت اتوبوس خروجی مورد نظر هدایت می کند.
  • ماهی تابه. کنترل پنل ، یک سیگنال مونو را به دو اتوبوس خروجی در سطح نسبی مختلف هدایت می کند. در یک کانال استریو ، قابلمه تعادل چپ / راست را تنظیم می کند.
  • دکمه های روشن / خاموش یا خاموش. یک ویژگی مناسب ، امکان نادیده گرفتن کانال ها و خروجی ها در هنگام استفاده نیست ، بنابراین هیچ تصادف بلندی رخ نخواهد داد.
  • متر و چراغهای اوج. کنتورها ، معمولاً آرایه های LED ، مقاومت نسبی سیگنال های میکسر را نشان می دهند. این مهم است که بدانید که اضافه کردن تمام سیگنالهای ورودی به یکدیگر باعث افزایش بار خروجی نمی شود و باعث ایجاد اعوجاج می شود. چراغ های اوج یا کلیپ هنگامی که میکسر تحریف را حس می کنند روشن می شوند و به شما اطلاع می دهند که شما باید چیزی را خاموش کنید.
  • PFL و انفرادی. فشار دادن PFL کانال (گوش دادن قبل از فیدر) یا دکمه انفرادی آن سیگنال را به جک هدفون میکسر و کنتور خروجی می فرستد. این به شما امکان می دهد سطح و کیفیت صدای آن را بدون اینکه از صداهای دیگر منحرف شوید ، بررسی کنید.
  • زیر گروه ها زیر گروه ها خروجی های اولیه ای هستند که شما برای پیوند بخش هایی از موسیقی با یکدیگر استفاده می کنید. زیر گروه ها به شما این امکان را می دهند که حجم قطعات چند میک (مانند یک درام کیت یا خوانندگان پشتیبان) را با یک fader کنترل کنید.
  • کمپرسورها برخی از میکسرهای آنالوگ دارای کمپرسورهای پویا در پردازنده هستند. کمپرسورها از قویتر شدن صدا یا ضعیف بودن سیگنال جلوگیری می کنند. کمپرسورها هنگام کار با طبل ها یا خواننده ای که گه گاه فریاد می زنند بسیار مفید هستند.
  • اکولایزر (EQ) در خروجی های اصلی و مانیتور. برای صدای زنده ، EQ در خروجی اصلی این است که لحن ناشی از تعامل بلندگوهای PA و اتاقی که در آن قرار دارید را برابر کنید یا آن را برطرف کنید. EQ در خروجی مانیتور به از بین بردن بازخورد کمک می کند. همچنین از آن برای تقویت آواز استفاده می شود ، به طوری که همه صداهای روی صحنه را کاهش می دهند و خوانندگان می توانند خود را به وضوح بشنوند. هر چه باند فرکانس بیشتری برابر کننده های شما باشد ، کنترل بهتری نسبت به صدا خواهید داشت.
  • خروجی هدفون و اتاق کنترل. خروجی هدفون و اتاق کنترل همان سیگنال را به عنوان خروجی اصلی حمل می کنند ، تا زمانی که یک دکمه سولو فشار نیاید. این ویژگی ها فقط در ضبط استودیوها مفید هستند.

ویژگی های دیجیتال

  • جلوه های دیجیتال پردازنده.  بسیاری از میکسرها ، از جمله آنالوگ ها ، دارای جلوه های دیجیتالی مانند Reverb ، تأخیر ، ترساندن و شعله ور شدن هستند. این جلوه ها به شما امکان می دهد احساس و بعد دیگری را به موسیقی اضافه کنید. بیشتر میکسرهای آنالوگ به شما اجازه می دهند تا یک بار و یک بار اثر را روی کانالهای خروجی اعمال کنید. بسیاری از میکسرهای دیجیتال به شما امکان می دهند بیش از یک اثر را در تمام کانال ها و اتوبوس ها اعمال کنید.
  • خروجی های دیجیتال اگر می خواهید ضبط کنید ، می خواهید که میکسر شما حداقل دارای دو کانال خروجی دیجیتال باشد. این به شما امکان می دهد بدون نیاز به خرید یک دستگاه رابط صوتی جداگانه ، یک ترکیب استریو را با رایانه ضبط کنید . اطمینان حاصل کنید که اتصالات دیجیتالی میکسر – USB ، Firewire ، Ethernet با رایانه شما سازگار است.
  • ورودی های دیجیتال برخی از میکسرها برای پخش فایلهای موسیقی دیجیتال برای پخش آهنگهای پشتیبان یا “شکستن موسیقی” بین مجموعه ها از درگاه USB استفاده می کنند.
  • کنترل از طریق برنامه شبکه. یک ویژگی بسیار راحت امکان کنترل بی سیم میکسر با دستگاه قابل حمل شما است. این امکان را به شما می دهد تا هنگام مخلوط کردن ، در اطراف یک مکان حرکت کنید و مطمئن شوید که موسیقی در همه جا خوب به نظر می رسد.
  • ایستگاه از پیش تنظیم ، صحنه ها و اتوماسیون به یاد می آورد. بیشتر میکسرهای دیجیتال به شما امکان می دهند تنظیمات آن را ذخیره کرده و به یاد بیاورید ، بنابراین لازم نیست هر بار که به یک مکان برگردید ، از ابتدا شروع کنید. برخی از تابلوهای دیجیتالی دارای فیدرهای موتوری هستند که با فشار دکمه از پیش تنظیم شده به موقعیت خود می رسند. جالب است که تماشای فیدرها به خودی خود لذت ببرید.
  • نوار کتیبه قابل برنامه ریزی. یک نوار کتیبه ای ، محلی است که معمولاً دقیقاً زیر کانال های کانال ، جایی که برچسب های کانال قرار دارند. نیازی به نوار و نشانگرهای کثیف نیست وقتی بتوانید مرتباً تایپ کنید ، ذخیره کنید و نام هر کانال را در هر راه اندازی به یاد بیاورید. بعضی از میکسرها به شما اجازه می دهند تا در نمادها یا عکس ها به عنوان برچسب بارگیری شوند.
  • بهترین نرم افزارهای ساخت موزیک (پارت اول)
  • بهترین نرم افزارهای ساخت موزیک (پارت دوم)
راهنمای خرید 1 میکسر صدا/راهنمای خرید 1 میکسر صداراهنمای خرید 1 میکسر صداراهنمای خرید 1 میکسر صداراهنمای خرید 1 میکسر صداراهنمای خرید 1 میکسر صدا/راهنمای خرید 1 میکسر صدا/راهنمای خرید 1 میکسر صدا/راهنمای خرید 1 میکسر صدا/راهنمای خرید 1 میکسر صدا/راهنمای خرید 1 میکسر صدا/راهنمای خرید 1 میکسر صدا/راهنمای خرید 1 میکسر صدا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *