مجله آوا

نحوه استفاده از آکوستیک در استودیوی خانگی شما

نحوه استفاده از آکوستیک

نحوه استفاده از آکوستیک در استودیوی خانگی شما

نحوه استفاده از آکوستیک

با داشتن وسایل ضبط و نرم افزار ضبط شده بالاتر از هر زمان دیگر ، تقریباً هر فضایی می تواند تبدیل به استودیوی ضبط شود. اما ، در حالی که نرم افزارهای تولید پیشرفته و تجهیزات با کیفیت بالا می توانند به شما در رسیدن به نتایج شگفت انگیز در خانه کمک کنند ،

یک عامل مهم وجود دارد که هنوز هم می تواند استودیوی خانگی شما را آزار دهد یا آن را بشکند: آکوستیک. مگر در مواردی که تمام موسیقی سازی خود را بر روی رایانه با هدفون انجام دهید ، صداگذاری عامل مهمی در کیفیت استودیوی خانگی شما محسوب می شود.

اگر ضبط های شما توسط یک اتاق سخت و زشت و زشت آلود شروع به کار کند ، باید با جدال روبرو شوید و آنها را به صدا درآورد. هنگام اختلاط و تسلط بیشتر مورد توجه قرار می گیرد – یک محیط گوش دادن به صدای ضعیف می تواند به شدت صدای آهنگ های شما صدمه ببیند. 

در حالی که هیچ افزونه ، پدال یا پردازنده ای نمی تواند قوانین فیزیک را تغییر دهد ، بسیاری از محصولات درمانی آکوستیک در بازار از مارک هایی مانند GIK Acoustics ، Auralex و RealTraps وجود دارد که برای بهبود صدای هر اتاق طراحی شده اند.

هر فضای بسیار زیادی می تواند از نوعی درمان صوتی بهره مند شود ، اما بسته به فضای شما و کارهایی که انجام می دهید ، چه نوع شما نیاز دارید (و چه مقدار) بسیار متفاوت است. متأسفانه ، اطلاعات نادرستی در مورد درمان صوتی وجود دارد ، و بسیاری از افراد خود را آموزش نمی دهند که چگونه از آن به طور مؤثر استفاده کنند. 

بنابراین قبل از شروع به جمع آوری کارتن های تخم مرغ ، چیدن فرش در داخل کمد و چسباندن مربع های کف به هر اینچ مربع دیوار ، این راهنما را برای یک آغازگر در مورد چگونگی استفاده از درمان آکوستیک در استودیوی خانگی خود بخوانید. خوشحال خواهید شد که کردید


از فضای خود برای چه استفاده می کنید؟

آنچه در استودیوی خانگی خود انجام می دهید ، روش های درمانی را که باید استفاده کنید و طول هایی که برای رسیدن به بهترین نتیجه باید طی کنید ، تعیین می کند. به عنوان مثال ، اگر تنها کاری که انجام می دهید ضبط آوازهای شخصی شماست ، ممکن است فقط با یک سپر صوتی ساده فاصله بگیرید تا بازتاب های ناخواسته را از میکروفون خود دور نگه دارید. 

با این حال ، در بیشتر مواقع ، مطمئناً ارزش کمی وقت ، پول و تلاش برای ایجاد یک اتاق عالی را دارید.

اگر سازهای صوتی نرم ضبط می کنید ، ممکن است بخواهید برای رسیدن به صدایی متمرکز به دنبال صدای “مرده” و بدون تأمل زیاد باشید. اگر درامر هستید ، بسته به سبک موسیقی که بازی می کنید ، ممکن است صدایی تنگ ، مرده یا صدای روشن و پر جنب و جوش بخواهید. اگر سازهایی را با تعداد بسیار کم مطالب کم مانند گیتار باس یا پیانو ضبط می کنید ، می خواهید گل و لای ها را در اتاق به حداقل برسانید.

 و اگر معمولاً یک باند کامل را ضبط می کنید ، احتمالاً می خواهید هر ساز را تا حد ممکن جدا کنید تا از خونریزی در میکروفن های سازهای دیگر جلوگیری کنید.

مخلوط کردن و تسلط بر وظایف گوش شنوایی حساس است ، که به صدای صوتی دقیق احتیاج دارید که منجر به اختلاط یا استادان متعادل شود. اگر چیزی که شما هنگام میکس یا استاد می شنوید دقیق نیست ، به طور ناخودآگاه با اضافه کردن یا کم کردن فرکانس های خاص ، آن را جبران خواهید کرد.

 ممکن است آهنگهای شما در اتاق شما عالی به نظر برسند اما در هر جای دیگر وحشتناک هستند. اگر در استودیوی خانگی خود میکس یا مستر شوید ، می خواهید به حد امکان صوتی به دست بیاورید.


انواع درمان

جذب دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: امواج صوتی را جذب می کند تا مانع از حرکت در اطراف آنها شود. هر ماده نرم مانند کف یا پارچه با به دام افتادن و از بین بردن انرژی صوتی ، صدا را جذب می کند – در واقع ، احتمالاً شما به شکل نیمکت ، فرش یا آویز دیواری جذب کمی دارید. 

جاذب های صوتی به طور گسترده ای از لحاظ تجاری در دسترس هستند و قیمت ها مستقیماً با اثربخشی ارتباط دارد. مربع های ساده کف یک گزینه ارزان قیمت محبوب است ، اما فقط فرکانس های بالا را ضعیف می کند. پنل های جذب بالاتر از فایبرگلاس سفت و سخت ساخته شده اند و بسته به ضخامت آنها می توانند در فرکانس های بسیار کمتری کارایی داشته باشند.

انتشار برعکس جذب است. به جای متوقف کردن امواج صوتی، دیفیوزر پراکندگی آنها در جهات مختلف، تشویق طنین تصادفی. پراکندگی ها می توانند از سطوح ساده ، ناهموار تا ضربات دقیق ریاضی باشند. در انتهای پایه ، پانل های به آرامی خمیده صدا را در یک الگوی شعاعی مساوی پراکنده می کنند. محصولات پیشرفته تر برای دستیابی به حداکثر انتشار از الگوریتم های ریاضی استفاده می کنند. 

یک مثال ، یک توزیع کننده باقی مانده Quadratic است که از “چاههای” با اعماق مختلف تشکیل شده است که برای فرکانسهای خاص هدف قرار گرفته است. یک دیفیوزر افقی یک وسیله مشابه است که از بلوک های مربعی چیده شده در یک الگوی شبکه ساخته شده است که به نظر می رسد مانند یک خط افقی شهری است که از بالا مشاهده می شود.

 

تله باس Auralex LENRD

تله های باس باعث کاهش رزونانس در قسمت پایین طیف می شوند و به دلیل جرم مورد نیاز برای کنترل فرکانس های پایین ، اغلب بزرگ و حجیم هستند. تله های باس در دو نوع اصلی عرضه می شوند: پهن باند و تنظیم. 

تله های باس پهن باند به راحتی جذب کننده های ضخیمی هستند که طیف گسترده ای از فرکانس ها را ضعیف می کنند (مستقیماً به ضخامت مربوط می شوند). تله های تنظیم شده ی باس با طنین انداز شدن در یک نقطه خاص و تبدیل انرژی آکوستیک به انرژی مکانیکی ، یک فرکانس خاص را هدف قرار می دهند. آنها معمولاً استوانه ای هستند و ستونی از هوا در داخل وجود دارد که فرکانس مؤثر آنها را تعیین می کند.


استفاده از درمان صوتی به طور موثر

معالجه کردن یک اتاق به آسانی مانند پانل های آویزان و قرار دادن تله های باس در هر کجا که مناسب باشد نیست. به طور کلی ، یک اتاق بیش از حد Reverberant نیاز به جذب دارد ، اتاقی با مداوا های تکان دهنده از انتشار بهره مند می شوند و یک اتاق با پاسخ باس ناهموار به تله های باس احتیاج دارد. اما چیزی بیش از این وجود دارد

– برای رسیدن به بهترین صدای ممکن در استودیوی خانگی ، باید بدانید که چگونه می توانید از هر نوع درمانی به طور مؤثر برای رسیدن به نتایج مطلوب استفاده کنید.

برای جذب صدا می توان از بین جاذب ها از بین دیواره ها استفاده کرد ، اما می توان از آنها برای از بین بردن بازتاب در یک نقطه خاص نیز به صورت استراتژیک استفاده کرد. این به عنوان “منطقه بدون بازتاب” شناخته می شود (RFZ) و معمولاً در ضبط استودیوها برای ایجاد یک “نقطه شیرین” با وضوح مناسب در جلوی مانیتورها استفاده می شود.

 یک راه آسان برای ایجاد RFZ ، نشستن در موقعیت مانیتور خود در حالی است که شخصی یک آینه را در امتداد دیوارها اجرا می کند ، و یک جاذب را در هر مکانی که می خواهید مخروط بلندگو را در آینه مشاهده کنید ، قرار دهید. برخی از استودیوها حتی برای کنترل بازتاب سقف ، “ابر” را بالاتر از موقعیت مانیتور آویزان می کنند.

اگر از اتاق صدایی پر جنب و جوش برای ضبط درام ها یا سایر سازهای آکوستیک دوست دارید ، انتشار بهترین دوست شما است. چند دیفیوزر که به خوبی قرار گرفته اند می توانند به شما کمک کنند بدون اینکه اصلاً صدا را از بین نبرید ، به یک صدای Reverb دلپذیرتر در یک اتاق برسید. 

این یک روش عالی برای تبدیل یک اتاق زشت و با صدای زاویه دار به اتاق طبل مناسب برای صدای پر انرژی و راک است. دیفیوزرها نیز هنگام قرار دادن بر روی دیوار در پشت موقعیت مانیتور ، برای از بین بردن بازتاب مستقیم از بلندگوها مفید هستند.

هر اتاق بسیار زیادی می تواند از به دام افتادن باس بهره مند شود ، زیرا هر اتاق ناهنجاری های با فرکانس پایین دارد که می تواند به صدای گل آلود و ناموزون منجر شود. از آنجا که فرکانس های پایین نسبت به فرکانس های پایین بسیار کمتر هستند ، موقعیت یابی دقیق برای تله های باس ضروری نیست. 

باس تمایل دارد که در گوشه و کنار ساخته شود ، اما باعث می شود مکان هایی عالی و خارج از مسیر برای تله های باس ایجاد شود. تله های باس باند پهن بصورت یک راه حل عالی و همه منظوره برای اتاق های با صدای ناهموار است ، اما اگر فضای شما به نظر می رسد در کل خوب است ممکن است برای هدف قرار دادن مناطق مشکل دار به یک یا دو تله تنظیم نیاز داشته باشید.

5 میکروفون برتر برای ضبط صدا

نحوه استفاده از آکوستیک/نحوه استفاده از آکوستیک/نحوه استفاده از آکوستیک/نحوه استفاده از آکوستیک/نحوه استفاده از آکوستیک/نحوه استفاده از آکوستیک/نحوه استفاده از آکوستیک/نحوه استفاده از آکوستیک/نحوه استفاده از آکوستیک/نحوه استفاده از آکوستیک/نحوه استفاده از آکوستیک/نحوه استفاده از آکوستیک/نحوه استفاده از آکوستیک/نحوه استفاده از آکوستیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *