مجله آوا

رابط صوتی چیست؟

رابط صوتی

رابط صوتی چیست؟

رابط صوتی دستگاهی است که سیگنال های صوتی را از طریق رایانه منتقل می کند. آنها در اصل جایگزین کارت صدا رایانه می شوند اما کیفیت ورودی بهتری را با ورودی ها ، خروجی ها و ویژگی های بیشتر ارائه می دهند. رابط ها در هر شکل و اندازه با مجموعه ای از ویژگی های مختلف ، از جمله همه چیز از جعبه های قابل حمل با USB گرفته تا سیستم های حرفه ای نصب شده بر روی قفسه ها ارائه می شوند.

ورودی ها و خروجی ها(رابط صوتی)

همچنین به عنوان I / O شناخته می شود ، ورودی ها و خروجی ها همه از راه هایی است که سیگنال های صوتی درون رابط و ورودی قرار می گیرند. آنها می توانند شامل ورودی برای میکروفن ، گیتار و منابع سطح خط باشند. خروجی هدفون ، مانیتور و ارسالهای کمکی. و حتی اتصالات نوری ، اترنت یا SPDIF برای صدای دیجیتال.

ترکیبات مختلف I / O در سناریوهای مختلف مفید هستند. به عنوان مثال ، یک استودیوی اتاق خواب کوچک فقط ممکن است به خروجی هدفون و بلندگو با یک یا دو ورودی میکروفون و گیتار نیاز داشته باشد ، در حالی که یک استودیوی تجاری ممکن است به 32 یا بیشتر ورودی خط ، خروجی مانیتور اصلی و ثانویه و چندین جک هدفون نیاز داشته باشد.

مبدل های صوتی دیجیتال

مبدل های صوتی دیجیتالی تراشه هایی در داخل رابط هستند که سیگنال های صوتی آنالوگ را به صدای دیجیتال (A / D) و بالعکس (D / A) تبدیل می کنند. مبدل ها می توانند تأثیر زیادی بر کیفیت صدا بگذارند ، اما فناوری به حدی پیشرفت کرده است که حتی رابط های مدرن سطح ورودی دارای مبدل های با کیفیت بالا هستند. اکثر رابط ها دارای ویژگی های کنترل تنظیم نرخ نمونه مبدل ها (مشابه نرخ فریم ویدیو) از استاندارد CD 44.1 کیلوهرتز در کل تا 192 کیلوهرتز برای کیفیت شنوایی هستند.

برخلاف تجهیزات صرفاً آنالوگ ، مبدل ها چند میلی ثانیه برای پردازش صوت به اطلاعات دیجیتالی می گیرند و یک تأخیر شنیدنی به نام تأخیر را معرفی می کنند ، که می تواند هنگام استفاده بیش از حد از آهنگ های از پیش ضبط شده ، حواس پرتی باشد. به همین دلیل ، رابطها معمولاً شامل یک سیستم نظارت بر روی صفحه هستند تا سیگنالها را مستقیماً به هدفون یا مانیتور هدایت کنند و مشکل تأخیر را دور بزنند.

مقدمات

همه رابط های صوتی از پیش نمایش های درون هیئت مدیره نیستند ، اما در بسیاری از مدل ها به عنوان راحتی به منظور افزایش سیگنال های ضعیف تا یک سطح قابل استفاده استفاده می شوند. Preamps می تواند به اندازه مبدل ها به همان اندازه تأثیر بگذارد ، اما در قیمت یک رابط نیز تأثیر بسزایی دارد ، بنابراین تعیین اینکه در واقع چه تعداد مورد نیاز است ، مهم است.

خوانندگان / ترانه سرایان ممکن است فقط به گیتار و آواز به دو نفر احتیاج داشته باشند ، استودیوهای کوچک معمولاً برای ضبط کیت های درام و گروههای موسیقی زنده به 8 تا 16 نیاز دارند و استودیوهای حرفه ای ممکن است دارای پیش نمایش های کنسول و کنسول کافی باشند که دیگر به رابط کاربری خود احتیاج ندارند.

اتصالات داده

در حالی که تبدیل آنالوگ / دیجیتال واقعی در داخل رابط اتفاق می افتد ، آن سیگنال های دیجیتال باید به رایانه و از طریق رایانه سفر کنند تا ضبط و پخش شوند. این اتفاق در طول کابل منفرد – به طور معمول USB ، Firewire یا Thunderbolt رخ می دهد.

سرعت و پهنای باند این اتصال همچنین بر میزان شنیدن تاخیر تأثیر می گذارد. رابط های قدیمی تر با استفاده از USB 1 یا 2 باعث تاخیر قابل توجهی می شوند ، در حالی که استانداردهای مدرن مانند USB 3.0 و Thunderbolt دارای تأخیر تقریباً غیر قابل تصوری هستند.

رابط صوتی/رابط صوتی/رابط صوتی/رابط صوتی/رابط صوتی/رابط صوتی/رابط صوتی/رابط صوتی/رابط صوتی/رابط صوتی/رابط صوتی/رابط صوتی چیست

بهترین نرم افزارهای ساخت موزیک (پارت اول)

بهترین نرم افزارهای ساخت موزیک (پارت دوم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *