مجله آوا

صدای باند اکتیو و پسیو را چگونه پاور میکسر تنظیم کنیم؟

صدای باند با پاور میکسر را چگونه تنظیم کنیم؟

صدای باند اکتیو و پسیو را چگونه پاور میکسر تنظیم کنیم؟

صدای باند یکی از سوالاتی که معمولا برای کاربران پیش می آید این است که چگونه دو عدد باند متفاوت را به یک پاور میکسر متصل کنیم اما صدای یکی از باندها را بم و صدای دیگری را زیر کنیم؟؟؟
در این جواب دو عدد گزینه پیش رو داریم؛ باندهای مورد نظر از نوع پسیو است یا اکتیو!؟

تنظیم صدای باند اکتیو (زیر و بم صدا در اتصال به پاور میکسر)

اگر باند شما اکتیو باشد باند را به خروجی میکسر دستگاه متصل کنید و برای کنترل زیر و بم صدای باند اکتیو از ولوم های BASS و TREBLE که برروی آمپلی فایر باند اکتیو طراحی شده است استفاده کنید. با افزایش ولوم BASS صدای خروجی باند بم و با افزایش ولوم TREBLE صدای خروجی باند زیر خواهد شده، دقت داشته باشید تنظیم این دو ولوم باید به گونه ای باشد تا افزایش یک ولوم موجب بی اثر شده ولوم دیگری نشود.
در برخی از باندهای اکتیو علاوه بر ولوم زیر و بم صدا از اکولایزر نیز استفاده شده است که بوسیله این اکولایزرها در باند اکتیو می توان فرکانس خروجی صدا را تغییر داد.

 

 

تنظیم زیر و بم صدا در اتصال باند پسیو به پاور میکسر

اگر باندهای مورد استفاده در سیستم صوت از نوع باندهای پسیو باشد و آن را به خروجی پاور میکسر نصب کنید یکی از باندها دارای ووفر 15 اینچ و دیگری دارای ووفر 12 اینچ باشد و زمانی که خروجی صدا فعال می شود متوجه می شوید یکی از باندها دارای صدای بم و دیگری دارای صدای زیر است و اگر بخواهیم از لاین میکسر تغییرات فرکانسی را ایجاد کنیم همچنان صدا در خروجی بی کیفیت است، چاره چیست؟؟؟

در این روش بهترین گزینه برای تنظیم زیر و بم صدای باندها تغییرات فرکانس خروجی آمپلی فایر می باشد و این گزینه با اکولایزرهای موجود در آمپلیفایر محقق می شود. اکولایزر موجود در پاور میکسرها داری خط های مختلفی می باشد و هریک از این خط ها فرکانس مشخصی را تعغیر می دهد با تغییر آن ها صدای خروجی زیر و یا بم می شود. ولوم های اکولایزر سمت راستی مربوط به فرکانس های بالا که صدا را زیر و هرچه به سمت چپ اکولایزر نزدیک تر شویم صدای خروجی بم تر خواهد شد.

 

صدای باند/صدای باند/صدای باند/صدای باند/صدای باند/صدای باند/صدای باند/صدای باند/صدای باند/صدای باند

دقت داشته باشید در آمپلی فایرهای استریو دو عدد اکولایزر وجود دارد یک برای آمپلی فایر سمت راست و دیگری برای آمپلی فایر سمت چپ می باشد در این صورت یکی از باندها را به آمپلی فایر سمت چپ و دیگری را به آمپلی فایر سمت راست متصل کنید سپس با اکولایزرها صدای هریک از باندها را به صورت مجزا تنظیم کنید.

آوا ای وی ال به عنوان نماینده رسمی بسیاری از برند های مطرح جهان تجهیزات صوتی، با بیش از یک دهه تجربه مفتخر است تا امروز در فضای مجازی و بازار سنتی این حوزه، مجموعه بزرگی از تجهیزات با کیفیت را به فروش برساند. پایبندی ما به اصول کلیدی ضمانت کالا با یک هفته مهلت تست و یکسال گارانتی آوا ای وی ال، موجب شده تا انبوهی از مشتریان رضایت مند و وفادار، پشتوانه اعتبار ما باشند.

ما خدمات پس از فروش را وظیفه خود میدانیم و در این مسیر کوتاهی نخواهیم کرد. علاوه بر خدمات پس از فروش، مشاوره تخصصی رایگان پیش از خرید یک کالا توسط کارشناسان مجرب اوا ای وی ال باعث می شود تا شما یک خرید خوب و مناسب با نیاز خود را بدون صرف هزینه های اضافی یا اشتباه تجربه کنید.

آوا ای وی ال وارد کننده محصولات بسیاری از برند های مطح جهان از جمله دایناکورد، الکتروویس، سنهایزر، شور، آرسی‌اف، یاماها، زووم، بیرداینامیک و … است و وجود نداشتن واسطه میان ما و تولیدکننده، باعث می شود تا ارزان ترین قیمت متناسب با شرایط روز کشور را در مقایسه با دیگر همکاران ما، در این فروشگاه به دست آورید.

واحد تعمیرات آوا هم متشکل از بهترین متخصصان مجرب صوتی و الکترونیک کشور، آماده ارائه خدمات تعمیری و عیب یابی به شما عزیزان است که در بخش تعمیرات، در صفحه اصلی، به تفصیل اشاره شده است.

مشاوره، مقایسه و خرید با کیفیت  را در آوا ای وی ال تجربه کنید…

این مقاله هم برای شما مفید خواهد بود (مطالعه کنید)

You’ll have the ability to place your money where your mouth is and possess anybody could check there the documents you need without spending more than you must.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *