مجله آوا, مقالات

5 دستورالعمل برای میکس با هدفون

میکس با هدفون

دستورالعملی برای میکس با هدفون

در حالی که شما می خواهید موسیقی را با هم میکس کنید ، ممکن است چیزی بیش از قرار گرفتن در استودیو با شرایط صوتی عالی و چندین سیستم صوتی ردیابی بسیار عالی و مؤثر ، وجود نداشته باشد.

با این حال اگر دیگر آن شرایط لازم نبود؟ فرض کنید محیط صحیح آکوستیک نیست ، یا ممکن است بخواهید در اواخر شب شروع به کار کنید یا شاید مجبور شوید از پنج پیشنهاد در جهت میکس بهتر با هدفوناستودیو بیرون بیایید و در حین انجام این کار در وسط خیابان مخلوط شوید. در این شرایط ،

شما هیچ خواسته ای جز استفاده از هدفون ندارید. در آوا ای وی ال 5 دستورالعمل برای میکس با هدفون ارائه شده است.

هدفون یکی از روش های خوب برای توجه به میکس شما و توجه به تمام اطلاعات مسیر با دقت و زیبایی است. اما مانند هر دستگاه دیگر ، هدفون علاوه بر این مشکلات خاص خود را نیز دارد.

بعنوان نمونه ، فضای استریو ایجاد شده ممکن است علاوه بر این عجیب به نظر برسد ، یا واکنش فرکانس تحریف شود. حتی صدایی که از هدفون های چپ و راست می آید ، ممکن است بعضاً متناقض نباشد.

با این حال ، واقعیت این است که بسیاری از نوازندگان حرفه ای ، موسیقیدانان و تکنسین ها به طور مرتب از هدفون برای ترکیب موسیقی استفاده می کنند ، در صورت انتخاب یا در صورت انتخاب آنها. بنابراین چگونه می توانید هدفون های ترکیبی زیبا و مرتب اول را ایجاد کنید؟

پنینگ را بیش از حد نکنید!

در حالی که تمرکز خود را برای ردیابی مانیتورهای استودیویی متمرکز می کنید ، صدایی که از بلندگو سمت چپ و گوش چپ به آن توجه می کنید نیز به همین شکل شنیده می شود (و همین مورد برای بلندگو سمت راست نیز اتفاق می افتد).

به همین دلیل ، صرف نظر از این که چقدر شما لحن را زیاد می کنید ، هنوز هم نمی توانید هشدارها را کاملاً از هم جدا کنید تا گوش ها بتوانند هشدارهای جداگانه ای بشنوند. اما ، این شرایط در هدفون رعایت نمی شود.

اگر هدفون را روشن کنید ، موسیقی پنهان شما مانع از صدایی از کانال به کانال دیگر می شود. بنابراین در حالی که از هدفون استفاده می کنید ، به اندازه کافی مقادیر لازم را برای کاهش سوراخ کردن انجام دهید.

 

 

در این مثال ، همه صداها با وجود اینکه اندک هستند ، در هر دو کانال یافت می شوند و با هر دو هدفون قابل شنیدن است. این باعث می شود نتیجه نهایی ترکیب طبیعی طبیعی تر شود.

هدفون را بهینه کنید!

می توان اظهار داشت که هدفون ها برای موسیقی موسیقی ناحیه ای غیر طبیعی ایجاد می کنند ، گویا صداها در گوش شما قرار دارند تا اینکه از دور شنیده شوند! و پاسخ فرکانس آنها صاف نیست. برای خلاص شدن از این مشکلات ممکن است از نرم افزاری استفاده کنید که شامل Waves Nx یا Sonarworks Reference 4 است.

برنامه Waves Nx مسائل مربوط به crossfeed را حل می کند و شدت ، مداحی های طبیعی و فضای استریو ایجاد شده در صدا بیش از حد ترکیبی را شبیه به صدا می کند که صفحه استودیویی با کیفیت بیش از حد می تواند در یک محیط صوتی ایجاد کند.

برنامه نرم افزاری Sonarworks Reference 4 از مشکلات موجود در موانع فیزیکی هدفون خلاص می شود و شما را قادر می سازد یک پاسخ فرکانس صاف دریافت کنید تا بتوانید انتخاب صوتی بالاتری داشته باشید.

پنج پیشنهاد در جهت میکس بهتر با هدفون

برای احتیاط ،میکس را با اسپیکر هم گوش دهید

در حین مخلوط کردن با استفاده از واحدهای نمایش ویدیویی استودیویی ، یک ایده دقیق این است که هنگامی که تماشا کردید انجام دهید ، موسیقی خود را با هدفون متمرکز کنید. این ممکن است به شما امکان گوش دادن به عناصر مختلف آهنگ را بدهد

و ممکن است شما بتوانید ویرایش های بهتر و بالاتر را دنبال کنید. این روشی خوب است که می توانید موسیقی خود را با سیستم صوتی و هدفون به خوبی انجام دهید.

در مورد هدفون هم واقعیت دارد. شما نمی خواهید از واحدهای نمایش تصویری برتر برای بررسی استفاده کنید (حتی بلندگوهای اتومبیل شما نیز بهتر از نادیده گرفتن این هستند!).

اگر اکنون این کار را نکنید ، می توانید آهنگ را گوش کنید که هنگام گوش دادن به هدفون خیره کننده به نظر می رسد ، اما در حالی که از بلندگو یا منبع دیگری بازی می کنید ، یک عکس دریافت می کنید.

پنج پیشنهاد در جهت میکس بهتر با هدفوناستفاده از هدفون های پشت باز را امتحان کنید

هدفون بسته برای ضبط آهنگ نفیس است و اولین نکاتی است که شما دریافت خواهید کرد. با توجه به این واقعیت که ممکن است آنها بتوانند صدا را در هر یک از تلفن ها کاملاً ایزوله کرده و از بروز هرگونه علامت بیشتر در میکروفون جلوگیری کنند.

با این وجود ، این هدفون دلیل فرکانس پایین را به دلیل استرس موجود در گوشی نشان می دهد. به همین دلیل هدفون های دوباره بسته بندی شده مانند Sennheiser HD 650 و AKG K712 به صورت فصلی در شرایط ضبط بالاتر عمل می کنند.

پنج پیشنهاد در جهت میکس بهتر با هدفونآمپ‌های هدفون با کیفیت تهیه کنید

تکنسین های ضبط و میکسر آهنگ مقدار زیادی از وقت را برای خرید سیستم صوتی صرف می کنند ، کنترل کننده ها و مبدل های پیشرفته D / A را در هنگام نیاز به استفاده از واحدهای نمایش ویدیویی استودیویی نشان می دهند. البته ، این یک امر اضافی منطقی است

به دلیل این واقعیت که شما نمی توانید به زیبایی تمرکز کنید ، نمی توانید به زیبایی مخلوط شوید. یکسان بودن این هدفون در هدفون است. این جایی است که اهمیت تقویت کننده های هدفون تمیز می شود.

مراقب سلامت گوش‌هایتان باشید

مدام تأکید شده است که پس از گوش دادن به تنظیمات میکس ، به طور کلی به آن گوش دهید (معمولاً درون انواع یک تا دو دسی بل). مسیریابی ، این به هر روشی که به موسیقی گوش می دهید بسیار مهم است ، اما وقتی از هدفون استفاده می شود ، مرتباً آرزو می شود. واقعاً منظم است ، در حالی که هدفون را روی آن قرار می دهید

درایورها خیلی کمتر از یک اینچ از گوشهای شما فاصله دارند! بنابراین معمولاً در حین مخلوط کردن آهنگ در نظر بگیرید که به حد معمول درجه بچسبید. و اگر می خواهید با صدای بلندتر به ترکیب خود توجه کنید ، از عوض جلوگیری کنید و گوشهای خود را برای مدتی استراحت دهید.

 

 

نتیجه

هیچ ابزاری نمی تواند جایگزین کلاس اول ارائه شده با کمک یک زن و شوهر از واحد نمایش فیلمبرداری استودیویی حرفه ای و استودیوی آکوستیک شود. اما این نشان نمی دهد که مخلوط کردن هدفون غیرقابل استفاده است و ممکن نیست. در عوض ، یک بار استفاده از هدفون دستی ترین گزینه ای است که شما دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *