مجله آوا

راهنمای خرید میکروفون استودیویی

راهنمای خرید میکروفون استودیویی

راهنمای خرید میکروفون استودیویی

مهندسان حرفه ای ضبط می دانند که انتخاب میکروفون خلاق یک ماده اساسی در هر ضبط عالی است. اگر تازه در حال ضبط هستید ، احتمالاً موضوع میکروفن ها به طور رمز و راز در آمده است. 

با کمی تجربه استودیویی در زیر کمربند خود ، می آموزید که برخی از میکروفونها برای ضبط سازهای خاص به خوبی کار می کنند ، اما بدون درک نظریه آکوستیک ، به احتمال زیاد نمی فهمید که چرا.

آیا به میکروفون پویا یا کندانسور می رسید؟ لوله یا حالت جامد؟ با وجود انتخاب های بسیار زیاد ، به نظر می رسد بسیار زیاد است ، بنابراین درک اساسی از انواع میکروفون و کاربردهای آنها به خوبی به شما کمک می کند.

انتخاب بد میکروفن معمولاً برمی گردد تا شما را تحت تعقیب قرار دهد – مانند انگشتان درد در مخلوط کردن 


راهنمای خرید میکروفون استودیویی/راهنمای خرید میکروفون استودیویی/راهنمای خرید میکروفون استودیویی

انواع میکروفن استودیویی

راهنمای خرید میکروفون استودیوییمیکروفون های پویا

در یک میکروفون پویا ، سیگنال صوتی با حرکت یک هادی در یک میدان مغناطیسی تولید می شود. در اکثر میکاپ های پویا ، یک دیافراگم بسیار نازک و سبک در پاسخ به فشار صدا حرکت می کند. 

حرکت دیافراگم باعث می شود یک سیم پیچ صوتی به حالت تعلیق در یک میدان مغناطیسی حرکت کند و یک جریان الکتریکی کوچک تولید کند. 

میکروفونهای دینامیکی نسبت به میکولهای میعان حساسیت کمتری دارند (به میزان فشار صوتی و فرکانسهای زیاد) و به طور کلی می توانند مجازات بیشتری را تحمل کنند. آنها همچنین گرایش کمتری دارند. دینامیک برای طبل ها و گیتارهای برقی مناسب است.

راهنمای خرید میکروفون استودیویی/راهنمای خرید میکروفون استودیویی/راهنمای خرید میکروفون استودیویی

راهنمای خرید میکروفون استودیوییمیکروفن های کندانسور

کندانسورها نسبت به میکاهای پویا نسبت به “سرعت” و تفاوت های ظریف امواج صوتی واکنش نشان می دهند. این سیستم مکانیکی ساده از یک دیافراگم رسانا کشیده نازک تشکیل شده است که نزدیک یک دیسک فلزی (صفحه پشتی) قرار گرفته است.

این ترتیب یک خازن ایجاد می کند که توسط یک منبع ولتاژ خارجی – یک باتری یا منبع تغذیه اختصاصی یا توان فانتوم که توسط میکسر شما تامین می شود ، شارژ الکتریکی آن را به دست می آورد.

دیافراگم در پاسخ به فشار صدا کمی ارتعاش می کند و باعث می شود ظرفیت خازن تغییر کند و تغییر ولتاژ ایجاد کند – خروجی سیگنال میکروفون. میكس های كندانسور در هر دو حالت جامد و لوله و تنوع زیادی از اشکال و اندازه ها وجود دارند – اما همه آنها مطابق با این اصول كار می كنند.

راهنمای خرید میکروفون استودیوییمیکروفن روبان

میکروفون های روبان مورد استفاده گسترده در عصر طلایی رادیو ، اولین میکروفن جهت تجاری موفق بودند. امروز ، میکروفون روبان با تشکر از تلاش تعداد انگشت شماری از شرکت هایی مانند رویر ، از بازگشت دوباره می روند.

میکروفون های روبان به سرعت مولکول های هوا در حرکت یک عنصر کوچک معلق در یک میدان مغناطیسی قوی پاسخ می دهند و نه فشار فشار صدا (SPL) ، که همان چیزی است که اکثر انواع میکروفون را تحریک می کند. 

در برنامه های استودیویی این تفاوت عملکردی مهم نیست ، اگرچه می تواند در حین ضبط موقعیت مکانی بیرونی در یک روز بادگیر باشد. نوارهای پرنعمت مانند RCA 44 و 77DX بسیار ظریف بودند. 

میکروفونهای روبان امروزی – مانند Royer R121 و R122 – طوری طراحی شده اند که سختی های روزانه استفاده از استودیو را بر عهده بگیرند.

راهنمای خرید میکروفون استودیوییمیکروفون USB

پیشرفت اخیر در فن آوری میکروفون ، میکروفون USB شامل همه عناصر میکروفون سنتی است: کپسول ، دیافراگم ، و غیره. در جایی که با سایر میکروفون ها متفاوت است ، قرار گرفتن آن در دو مدار اضافی است: یک مقدمه پردازنده و یک آنالوگ به دیجیتال ( A / D) مبدل. 

preamp باعث می شود تا میکرو USB به میکسر یا پیش میکرو خارجی متصل نشود. مبدل A / D ، خروجی میکروفون را از آنالوگ (ولتاژ) به دیجیتال (داده) تغییر می دهد ، بنابراین می توان آن را مستقیماً به رایانه وصل کرد و با ضبط نرم افزار خواند. 

این امر باعث می شود ضبط دیجیتالی موبایل به راحتی وصل کردن میکروفون ، راه اندازی نرم افزار DAW و ضبط رکورد شما انجام شود!


نحوه خواندن نمودار پاسخ فرکانس میکروفون

نمودار پاسخ فرکانس میکروفون می تواند چیزهای زیادی را در مورد اینکه کدام موقعیت ها برای یک میکروفون معین مناسب هستند و کدام موقعیت ها مناسب نیست به شما بگوید. در تئوری ، نمودارهای پاسخ فرکانس با آزمایش میکروفن ها در یک محفظه آنهوئیک در کارخانه تولید می شوند. 

یک اتاقک آنهوییک یک اتاق ویژه ساخته شده فقط برای تست صوتی است. ایده در اینجا ایجاد یک فضای کنترل شده است که در آن می توان هر میکروفون را به طور مساوی آزمایش کرد ، بنابراین اتاق کاملاً مرده است ، بدون هیچ گونه بازتاب صدا. 

معمولاً در جلوی میکروفون مورد آزمایش بلندگو تنظیم می شود و نویز صورتی پخش می شود (نویز صورتی تمام فرکانسهایی با انرژی برابر در هر اکتاو است). 

میکروفون به یک آنالایزر طیف هدایت می شود که خروجی را اندازه گیری می کند و نمودار پاسخ فرکانس تولید می شود. نمودار معمولاً بیش از 20Hz تا 20kHz است ،

بنابراین ، چگونه آن را می خوانید؟ اعداد افقی در نمودار پاسخ فرکانس میکروفون ، فرکانس ها را نشان می دهند (دوباره ، معمولاً بیش از محدوده 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز) و اعداد عمودی نشانگر پاسخهای نسبی در dB (دسیبل) است. 

همانطور که به یک نمودار پاسخ فرکانس نگاه می کنید ، می توانید بگویید که چگونه میکروفون معین در فرکانس های خاصی عمل می کند. چگونه این اطلاعات مفید است؟ خوب ، اجازه دهید نمودار مشهور پاسخ فرکانس Shure SM57 را بررسی کنیم:

راهنمای خرید میکروفون استودیویی

پاسخ فرکانس SM57این امر به ویژه برای بعضی از ابزارها مانند طبل تله کابین مناسب است زیرا فرکانس اساسی این مار در محدوده 150 هرتز تا 250 هرتز قرار دارد – درست در جایی که نمودار پاسخ فرکانس SM57 نشان می دهد که پاسخ SM57 صاف یا خنثی است. 

به عبارت دیگر ، در این فرکانس ، آنچه می شنوید در حال رفتن به میکروفون همان چیزی است که تمایل به شنیدن بیرون آمدن دارید – نه بیشتر ، نه چیزی کمتر. ضرب و شتم حضور در سمت راست نمودار دقیقاً در جایی است که فرکانس “ضربه محکم و ناگهانی” Snake در آن واقع شده است. 

علاوه بر این ، سطح پایین چرخش آن باعث می شود تا برجسته سازی برجسته درام ضربه ای که اغلب در مجاورت بسیار نزدیک است ، برجسته شود. این ترکیب همان چیزی است که بیشتر مهندسان به دنبال میکروفن درام بزرگ هستند – توانایی ضبط صدای واقعی مار ، گشودن ضربه محکم و ناگهانی آن و رد سایر سازها در مجاورت.

راهنمای خرید میکروفون استودیویی/راهنمای خرید میکروفون استودیویی/راهنمای خرید میکروفون استودیویی


درک الگوهای قطبی میکروفون

راهنمای خرید میکروفون استودیوییقلبی

Mics با الگوی قطبی کاردیوئید “آنچه را که در مقابل آنها اتفاق می افتد در حالی که صدا از طرفین و عقب رد می شود” می شنود “. بازنمایی گرافیکی این الگوی شبیه به یک قلب (به این ترتیب ، شکل “قلبی” است.

توانایی رد صدا از عقب باعث می شود الگوهای کاردیوئید در موقعیت های چند میکس مفید باشد و در جایی که مطلوب نیست میزان زیادی از فضای اتاق را ضبط کنید محبوب است. در هر دو استودیو و استفاده مستقیم

(در صورت عدم پذیرش عقب در بازخورد و سر و صدای محیط کاهش می یابد) ، میکروفون های کاردیوئید برای درصد بسیار بالایی از برنامه های میکروفون استفاده می شوند. بخاطر داشته باشید که میکروفون های کاردیوئید مانند همه میکروفونهای غیرهمجنس و دایره ای اثر نزدیکی خود را نشان می دهند ( افزایش پاسخ باس هنگامی که میکروفون به منبع صدا بسیار نزدیک است).

نمودار پاسخ میکروفون سوپر کارتیدیSupercardioid و Hypercardioid

الگوی قطبی Supercardioid از Cardioid جهت دار تر است. هایپرکاردیوئید و حتی بیشتر از این. بر خلاف کاردیوئید ، هر دوی این الگوهای قطبی دارای لوبهای عقب حساس هستند (در Supercardioid کوچکتر هستند) که صدا را جمع می کنند و این می تواند موقعیت این میکروفون های بسیار جهت دار را تا حدی دشوار کند.

نمودار پاسخ میکروفن همه کارههمه کاره

میکروفنهای همه کاره صدا را از همه جهت به همان اندازه تشخیص می دهد. نمایش گرافیکی الگوی یک دایره است. یک میکروفون omni اثر نزدیکی برجسته ای از خود نشان نمی دهد. همه موشها همه متولد می شوند. سپس مهندسی اضافی برای ایجاد الگوهای قطبی جهت دار استفاده می شود. اونیس برای گرفتن صدای اتاق به همراه هر آنچه ضبط می کنید بسیار عالی است.

راهنمای خرید میکروفون استودیوییشکل 8

یک الگوی قطبی شکل 8 به شکلی است که در آن میکروفون به صداهایی که از جلو و عقب برداشته می شود به همان اندازه حساس است ، اما صداهایی را که از طرفین می آیند رد می کند. این الگویی را ایجاد می کند که مانند “شکل 8” به نظر می رسد ، جایی که کپسول میکرو در نقطه متقاطع روی 8 است. این الگوی همچنین به عنوان دو جهته شناخته می شود.

الگوی چندگانه

بسیاری از میکروفن های حرفه ای کندانسور از الگوهای قطبی قابل تعویض برخوردار هستند. الگوهای Omnidirectional ، Cardioid و شکل 8 به طور معمول گنجانده شده است. یک نمونه شدید C12VR AKG است – که الگوهای فوق را به علاوه شش تنظیم واسطه برای کل نه الگوی قطبی ورزش می کند!

راهنمای خرید میکروفون استودیویی/راهنمای خرید میکروفون استودیویی/راهنمای خرید میکروفون استودیویی


شناخت اندازه دیافراگم میکروفون

چرا اندازه

میكس های كندانسور و پویا با توجه به اندازه كپسول آنها طبقه بندی می شوند. این امر به طور سنتی منجر به دو کلاس شده است: دیافراگم بزرگ و دیافراگم کوچک؛ هر کدام جای خود را در استودیوی مجهز دارند. 

میکروفن دیافراگم متوسط ​​- یک پیشرفت نسبتاً اخیر – می تواند یک ویژگی ترکیبی و ترکیبی از هر دو میکرو دیافراگم بزرگ و کوچک در نظر گرفته شود.

راهنمای خرید میکروفون استودیوییدیافراگم بزرگ

میكسس های كندانسور دیافراگم بزرگ مانند محترم نویمان U87 جزء اصلی استودیو ها هستند. از آوازها گرفته تا رشته ها گرفته تا برنج گرفته تا کوبه ای ، می توانید از میکروفن های میعان کننده دیافراگم بزرگ برای ضبط کردن هر چیزی استفاده کنید. 

الگوهای وانت و پدهای چندگانه که در بسیاری از خازن های دیافراگم بزرگ وجود دارد ، این موارد را به همه کاره ترین میکروفون ها در استودیوی شما تبدیل می کند. همچنین میکاپ های پویا با دیافراگم بزرگ وجود دارند که به خوبی برای جذب منابع بلند با انرژی باس قوی (مانند طبل ضربه ای یا تومس) مناسب هستند. معتبر Sennheiser MD421 در این گروه قرار می گیرد.

راهنمای خرید میکروفون استودیوییدیافراگم متوسط

تعریف دیافراگم متوسط ​​یک موضوع بالقوه بحث برانگیز است. از نظر تاريخي ، ميكروفن هاي ديافراگم بزرگ و ديافراگم وجود داشته است ، اما اخيراً اندازه متوسط ​​شروع به حکاك كردن طبقه خاص خود كرده است ، هر چند همه در مورد دقيق و بالاتنه موافق نيستند. 

اکثر متخصصان و تولید کنندگان قبول دارند که هر میکروفونی با دیافراگم تقریباً 5/8 ″ تا 3/4 ″ قطر را می توان به عنوان دیافراگم متوسط ​​توصیف کرد. 

به طور کلی ، میکروفن های دیافراگمی متوسط ​​تمایل دارند در هنگام گرفتن صدایی کمی کامل تر ، گرد و بالقوه گرمتر (به عنوان یک دیافراگم بزرگ) ، بتوانند با گرفتن دقیق گذرا و محتوای فرکانس بالا (به عنوان یک دیافراگم کوچک) کار خوبی انجام دهند.

راهنمای خرید میکروفون استودیوییدیافراگم کوچک

ضبط كننده های دیافراگم با دیافراگم كوچك ، اغلب توسط ضبط كننده تازه پذیرفته شده در سایه همتای دیافراگم خود ، زندگی می كنند و در واقع در برنامه هایی می درخشند كه عموزاده های بزرگتر خود را در تلاش برای ادامه كار قرار می دهند. 

فوق العاده واکنش پذیری مشخصه آنها دقیقا به دلیل دیافراگم های کوچکتر و سبک تر آنهاست. انتخاب هندزفری برای گیتار آکوستیک ، سلام کلاه ، چنگ زدن – یا هر وسیله ای با گذرا تیز و اضافه وزن ، بسیاری از مهندسان ضبط در واقع از میکروفون های کوچک دیافراگم به عنوان سر درام استفاده می کنند. 

یک امتیاز برای این bantamweights (که معمولاً به دلیل شکل استوانه ای نازک آنها به طور معمول به عنوان مداد مداد خوانده می شود) این است که موقعیت آنها بسیار آسان است.


برنامه های میکروفون معمولی

طبل ها

برای مبتدیان ، معمولاً می خواهید با میکروفونهای دینامیکی قلب و عروق روی درامها ، یک میعانگر دیافراگم کوچک قلبی و قلاب سلام و یک جفت همسان کننده یا دیافراگم با دیافراگم بزرگ یا کوچک برای سرپیچها بچسبانید. توجه داشته باشید كه میكس های كندانسور مطمئناً می توانند در دام و تومورها (و برای پرماجرا تر بودن ، حتی لگد زدن) نیز استفاده شوند. 

این یک مورد است ، هنگامی که شما قوانین را می دانید ، احساس راحتی کنید که شکستن کنید. پس از همه ، شما یک هنرمند هستید ، با صدا نقاشی می کنید …

قرار دادن میکروفون درام به آزمایش زیادی نیاز دارد: از درامر بخواهید بازی کند ، گوش کند. میکرو را چند اینچ حرکت دهید ، دوباره گوش دهید. با این وجود بهتر است ، در اتاق کنترل بمانید و دستیار خود را همراه داشته باشید

(اگر خوش شانس باشید که یکی از آنها را داشته باشید) در حین گوش دادن ، عکسها را جابجا کنید. با کمی تجربه ، روند کار ساده تر می شود: شما می دانید که کدام یک از دوستان را دوست دارید ، و در کجا می خواهید آنها را قرار دهید. اما این فقط یک نقطه شروع است. حتی مهندسان حرفه ای ضبط صدا و موقعیت را در یک هوس الهام گرفته تغییر می دهند.

گیتار الکتریک

نیازی نیست بیش از حد به این فکر کنید. اگر فقط می توانید یک میکروفون هزینه کنید ، از یک دینامیک (مثلاً Shure SM57 نمادین) استفاده کنید ، که نزدیک روی کابین بلندگو قرار گرفته است. اگر یک کندانسور دیافراگم بزرگ دارید ، سعی کنید آن را چند پا عقب قرار دهید (اگر منبع آن بلند است ، در صورت قرار دادن پد ، اگر میکروفون یکی باشد). 

اگر آهنگ های باکیفیت در دسترس نیستند می توانید این کنسول ها را در کنسول مخلوط کرده یا آنها را برای جدا کردن آهنگ ضبط کنید. اگر بیش از حد از گیتار استفاده می کنید (یا می توانید در حین ردیابی کابین گیتار را در اتاق دیگری قرار دهید) ، لازم نیست نگران نشت (طبل) باشید. 

با فرض اینکه کابین در یک اتاق با صدا مناسب قرار بگیرد ، با تهیه نسخه پشتیبان از میکرون کندانسور خود ، فضای داخلی اتاق را آزمایش کنید. اگر میکروفون دارای چندین قطب قطبی است ، سعی کنید آن را به حالت همه جا تغییر دهید. مطمئناً می توانید بیش از دو مورد استفاده کنید – فقط روابط فاز خود را تماشا کنید.

گیتار آکوستیک

کندانسور کاردیوئید دیافراگمی کوچک در اینجا ترجیح داده می شود. به عنوان نقطه شروع ، آن را به پایین نگاه کنید ، و به دنباله دوازدهم ، از فاصله حدود 6-8 اینچ بروید. 

کندانسورهای بزرگ دیافراگم همچنین می توانند به خوبی روی گیتارهای صوتی و همچنین میکروفونهای روبان کار کنند. از آن لذت ببرید که با میکاها و مکانهای مختلف آزمایش کنید تا دریابید که چه چیزی برای شما بهتر است

آوازها

وقتی نوبت به آوازهای بیش از حد رسید ، میکروفن کندانسور دیافراگمی بزرگ می خواهید. برای یک آواز سرب ، شما باید میکروفون را با خواننده مطابقت دهید – که ممکن است ترجیح میکروفون شخصی را نیز داشته باشد. 

بهترین راه برای دستیابی به این هدف ، تنظیم سه یا چهار میکاپ احتمالی است و خواننده را مجبور می کند که همان (بحرانی) آهنگ را در هر یک از آنها بخواند. 

هر یک از این پاس ها را به آهنگ های جداگانه ضبط کنید ، سپس خواننده را برای پخش به اتاق کنترل دعوت کنید تا تصمیم بگیرد کدام میکروفون با صدای او (و آهنگ) مطابقت دارد.

پیانو آکوستیک

معمولاً به صورت استریو ضبط می شود. از دو میکس کندانسور دیافراگم بزرگ یا یک دیافراگم بزرگ برای رشته های کم و یک دیافراگم کوچک برای اوج استفاده کنید. 

قرار دادن میکروفون پیانو بسیار متغیر است ، بنابراین مقدار مشخصی از آزمایش به ترتیب انجام می شود. کیت های میکروفن پیانو نیز وجود دارند که حدس می زنند از انتخاب و قرارگیری میکروفون استفاده می کنند.

رشته های

ویولن ، ویولن ، ویولن سل ، باس دوبل. تقریباً در مورد هر کندانسور با کیفیت بالا عمل خواهد کرد. یا ، اگر به اندازه کافی خوشبخت هستید که میکروفون روبان دارید ، ممکن است این چیزی باشد که شما ترجیح می دهید.

برنج و رید

میکروفون های روبان به طرز باورنکردنی تمرکز بر روی سازهای برنجی هستند. و برای نی ها و نی های دوتایی ، روبان ها لحن را ضبط می کنند و صدای مکانیکی کلیدها را کمتر می گیرند. خازن های دیافراگمی بزرگ یا کوچک نیز به خوبی کار می کنند.


ما امیدواریم که شما این راهنمای خرید میکروفون استودیویی را مفید بدانید. و اگر سؤالی دارید ، به یاد داشته باشید فقط یک تماس تلفنی است:

*خرید برای میکروفون های استودیویی *

راهنمای خرید میکروفون استودیویی/راهنمای خرید میکروفون استودیویی/راهنمای خرید میکروفون استودیویی/راهنمای خرید میکروفون استودیویی/راهنمای خرید میکروفون استودیویی/راهنمای خرید میکروفون استودیویی/راهنمای خرید میکروفون استودیویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *