مجله آوا, مقالات

راه اندازی و نصب پاور به میکسر آنالوگ

نصب پاور به میکسر

 

راه اندازی و نصب پاور به میکسر آنالوگ

درود خدمت کاربران فروشگاه آوا ای وی ال در این مقاله از سایت می خواهیم با هم به تست ، راه اندازی و نصب پاور به میکسر آنالوگ بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید .

قبل از هرکاری، باید مکانی که قرار است میکسر در آنجا قرار گیرد را مشخص کنید. گرچه در هیئت‌ها ممکن است به علت کمبود فضا و یا نبود فضای مناسب مجبور باشید دستگاهتان را در جایی قرار دهید که شاید از نظر فنی صحیح نباشد، اما بهتر است تا حد امکان نکات زیر را در جانمایی میکسرتان در نظر بگیرید:

1-میکسر باید تا حد امکان به موقعیت خواننده یا مداح نزدیک باشد تا صدابردار بتواند خواننده را ببیند و در صورت لزوم بتواند با هم ارتباط برقرار کند و صدا را به کار ببرد. اگر به اندازه کافی به مداح یا خواننده نزدیک نباشید ، به سختی می توانید بگویید که آیا آنا شخص از صدا و جلوه هایی که تنظیم کرده اید رضایت دارد یا خیر.

 

مشاهده ی مشخصات و قیمت میکسر های صدا در سایت 

2- اگر به دلایلی نتوانستید سیستم صوتی را در مجلس قرار دهید ، یا اینکه سیستم صدا جایی بود که می توانستید صدایی از پشت و زیر باند و یا صدای منعکس شده از دیوارها را بشنوید ، باید یک باند (تا آنجا که ممکن است از همان مدل مورد استفاده در مجلس) برای خودتان به جای مانیتور صدا قرار دهید.

برخی از دوستان فکر می کنند که هزینه اضافی و استفاده از مانیتورهای گران قیمت استودیو باعث افزایش کیفیت صدای مجلس می شود. اما استفاده از مانیتورهای حرفه ای و با کیفیت ممکن است باعث شود درک شما از صدای داخل مجلس نه همان چیزی باشد که شما می شنوید./ نصب پاور به میکسر

3. میکسر را طوری قرار دهید که فضای کافی برای کابل ها وجود داشته باشد. و دسترسی آسان به فیدر و ولوم های میکسر را داشته باشید.

نصب پاور به میکسر آنالوگ

نصب پاور به میکسرپس از مشخص شدن مکان تجهیزات را به شکل زیر به یکدیگر متصل کنید :

1. دستگاه ها را مستقر کنید ، آنها را طوری تنظیم کنید که دستگاه ها کاملاً در محل خود ثابت باشند.

2. دستگاه هایی که گرمای بالایی تولید می کنند (مانند پاور ها) به جریان هوا احتیاج دارند. بهتر است در اطراف و به خصوص در قسمت پشتی دستگاه ها ، کمی فضای خالی داشته باشید.

3. ابتدا کابل های باند را به پاور متصل کنید و سپس کابل ها را به طرف دیگر باند وصل کنید تا اگر طول بیش از حد باشد سیم کابل نزدیک باند باشد. این کار باعث جلوگیری از کابلهای تو در تو در پشت دستگاه انباری می شود.

4- از دو خروجی اصلی میکسر دو سیم را به منبع تغذیه یا همان پاور وصل کنید.

5- خروجی ضبط را به رکوردر وصل کنید.

6. کابل میکروفون را به میکسر وصل کنید.

7- مطمئن شوید که هر دو دستگاه خاموش است ، اگر کابل ارث دارید ، ابتدا آن را به خروجی ارث پاور و یک انتهای آن را به یک لوله آب وصل کنید. نصب پاور به میکسر

8- سپس سیم برق را به آن وصل کنید.

9- اگر کابل ارث ندارید ، از یک فاز متر استفاده کنید که دارای ولت سنج نیز باشد. پس از اتصال سیم برق ، ولت سنج را به بدنه پاور وصل کنید. سپس سیم برق پاور را از برق جدا کرده و جهت آن را در پریز برق تعویض کنید. ولت سنج را به بدنه پاور وصل کنید. در هر صورت که ولت سنج ولتاژ کمتری نشان داد ، کابل را به همان حالت به برق وصل کنید.

10. اطمینان حاصل کنید که تمام ولوم های صدا روی میکسر و پاور بسته شده است.

11- حالا وقت آن رسیده که آن را روشن کنیم! ابتدا میکسر و سپس پاور را روشن کنید.

12. ولوم پاور را تا صفر دسی بل افزایش دهید.

13. ولوم میکسر اصلی را تا صفر افزایش دهید.

14. گین خط را که میکروفون به آن وصل می شود تا یک سوم به حداکثر برسانید (میزان گین به نوع میکسر بستگی دارد).

15- همانطور که برای تست میکروفون صحبت می کنید ، ولوم میکروفون را زیاد کنید .. نصب پاور به میکسر

اگر باند صوتی پخش نمی شود ، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

1- دکمه روشن خاموش میکروفون را تست کنید.

2- خاموش و روشن بودن میکسر یا پاور را بررسی کنید

3-دکمه بی صدا را روی خط ورودی میکسر بررسی کنید (در بعضی از میکسرها دکمه روشن و خاموش برای هر خط وجود دارد) در میکسر دایناکورد بررسی کنید که دستگاه در حالت آماده به کار نباشد .

4- برای اطمینان از رسیدن صدای شما به میکسر ، دکمه PFL را روی خطی که میکروفون به آن وصل شده است فشار دهید و سپس در میکروفون صحبت کنید.اگر میتر ها روشن شدند پس صدا به میکسر میرسد در غیر این صورت باید سلامت میکروفون یا اتصالات کابل و میکروفون را بررسی کنید.

6- حالا نوبت تست پاور است. اگر مطمئن شدید صدا از میکسر برای پاور ارسال می‌گردد، میتر‌های روی پاور را چک کنید. اگر آنها نیز هنگام تست روشن می‌شدند، اشکال از باندها و یا اتصالات باندها می‌باشد. اما اگر روشن نمی‌شدند، ابتدا اتصال بین میکسر و پاور را تست کنید. اگر آنها هم سالم بودند، احتمال زیاد اشکال از پاور هست.

6. اکنون نوبت تست پاور است. اگر مطمئن هستید که صدا از میکسر به پاور ارسال می شود ،میتر روی پاور را بررسی کنید. اگر آنها همچنین در طول تست روشن می شوند ، باند یا اتصالات باند دچار مشکل می باشد. اما اگر آنها روشن نشدند ، ابتدا ارتباط بین میکسر و پاور را تست کنید. اگر آنها نیز سالم بودند ، احتمالاً اشکال در پاور است .

برای خرید آمپلی فایر با قیمت های عالی در سایت کلیک کنید 

نکته مهم: هنگام تست اتصالات ، بعد از هر تست میزان صدا را کم کنید و دوباره تست کنید . زیرا اگر اتصالات را بررسی کنید ، مدار برقرار شده و ولوم زیاد است ، ممکن است به باند و دستگاه آسیب برساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *