مقالات, مجله آوا

آیا میکروفن بی سیم انتخاب خوبی است؟

آیا میکروفن بی سیم انتخاب خوبی است؟

آیا میکروفن بی سیم انتخاب خوبی است؟

تصویر What_is_Digital_Wireless_Featured

از اواسط دهه 80 ، همه چیز در دنیای طرفدار صوتی به صورت دیجیتال پیش می رود. این یک پیشرفت بی امان به سمت ساختن رقم های باینری به عنوان اصلی است که ما به جای ولتاژ مدیریت می کنیم. 

بخش عمده ای از این امر با کاهش قیمت تراشه هایی که در پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) درگیر هستند ، ایجاد شده است که باعث ایجاد جهش های عظیم در قدرت در میکس و پردازش شده است. در طول 10 سال گذشته ، ما شاهد این قابلیت ها در مکان هایی هستیم که کمتر مشهود است ، مانند پدال های گیتار و فناوری میکروفون بی سیم.

بی سیم دیجیتال

به طور دقیق ، هیچ چیز به عنوان بی سیم دیجیتال وجود ندارد. همه سیستمهای بی سیم از فرستنده ای استفاده می کنند که حامل آنالوگ را تولید می کند. این فرکانسی است که وقتی در مورد محدوده فرکانس سیستم صحبت می کنیم به آن اشاره می کنیم.

مشاهده این موارد در محدوده UHF ، اکنون از نظر قانونی محدود به 470-608 مگا هرتز است ، که تقریباً یک سوم پهنای باند است. که قبل از فروش FCC پهنای باند پهنای باند را به مخابرات برای استفاده 5G در دسترس داشت.

در حالی که ما همچنین در محدوده VHF و gigahertz به طیف دسترسی داریم ، UHF بهترین تعادل ویژگی ها را برای استفاده بی سیم دارد ، به همین دلیل همه ما بر سر آن می جنگیم! این امکان را برای برد مناسب با قدرت کم و طول مناسب آنتن فراهم می کند. 

همچنین ، بر خلاف 2.4 گیگا هرتز ، دامنه مجوزی است ، بنابراین پیش بینی اینکه برای طیف چه چیزی رقابت خواهید کرد ، بسیار ساده تر است.

 

 

 

قسمت دیجیتالی معادله به روشی است که ما سیگنال حامل پایه را مدوله می کنیم. وایرلس آنالوگ شامل محصولات ارزان قیمت مانند Shure BLX بلکه محصولاتی با کیفیت بالا توسط Sennheiser است . در این روش سنتی ، فرکانس حامل سیستم بی سیم با سیگنال میکروفون واقعی ، به طور معمول در محدوده 50kHz تنظیم می شود.

 این سیگنال به یک “آنالوگ” ولتاژ حرکت هوا که میکروفون برداشت کرده است تبدیل شده است. هرچه دامنه فرکانس گسترده تر باشد ، فرکانس حامل قابل تعدیل است ، کیفیتی که می تواند نمایش داده شود ، مشابه نرخ نمونه برداری در یک فایل صوتی دیجیتال است.

تصویر برجسته RF101

در فرکانس های رادیویی در RF 101 ما بیشتر بدانید – مقاله مبانی

بیشتر بدانید

این تغییرات فرکانس در سمت گیرنده رمزگشایی می شوند (رمزگشایی می شوند) و سیگنال حاصل سیگنال اصلی از میکروفون است. سپس این سیگنال به یک کنسول وصل می شود و به یک بلندگو هدایت می شود تا به چیزی تبدیل شود که در واقع می توانید به آن گوش دهید.

از آنجا که تقریباً تمام وایرلس مدرن از همان طرح مدولاسیون مبتنی بر FM استفاده می کنند ، اگر گیرنده بی سیم هر شرکتی دارید که با همان فرکانس تنظیم می شود ، می توانید به سیگنال منتقل شده گوش دهید. آیا هرگز تعجب کرده ام که از آن ضبط های شرم آور از آوازخوانان بد حل شده از کجا آمده؟ بسیاری از آنها درست از این طریق پیش آمدند.

وایرلس دیجیتال در هر انتها یک مرحله اضافی به فرآیند اضافه می کند. قبل از تعدیل سیگنال آنالوگ ، تبدیل دیجیتالی انجام می شود و سیگنال دیجیتالی حاصل همان چیزی است که در فرکانس حامل RF مدوله شده است.

 در انتهای گیرنده ، روند معکوس می شود ، بنابراین یک تغییرزدایی RF و سپس تبدیل از دیجیتال به آنالوگ وجود دارد. این روند پیچیدگی هایی را به ما می دهد که برخی از مزایا و برخی از نقاط ضعف احتمالی را برای ما به وجود می آورد.

پاور میکسر چیست ؟ و راهنمای خرید پاور میکسر

اول از همه ، کیفیت صدا می تواند بالاتر از آنالوگ باشد؛ اما ممکن است نباشد ، زیرا همه چیز مبادله ای در وایرلس است. رمزگذاری معادل 24 بیت / 96 کیلوهرتز امکان پذیر است ، اما این امر فضای بیشتری ، انرژی و زمان بیشتری را نسبت به گزینه ای با کیفیت پایین به خود می گیرد. 

سیستمهای بی سیم دیجیتال با رده بالاتر مانند Shure Axient به شما امکان می دهند سطح کیفیتی را انتخاب کنید ، اما کیفیت بالاتر بدان معنی است که شما قادر خواهید بود در همان زمان تعداد کمتری از کانالها را کار کنید. در اکثر سیستم های دیجیتال ، سازنده آن انتخاب را برای شما انجام می دهد.

شکل-1-پهنای باند پایین-رمزگذاری دیجیتال
رمزگذاری دیجیتال با پهنای باند پایین فضای کمتری را اشغال می کند.
شکل-2-پهنای باند بالاتر - رمزگذاری دیجیتال
موج مربعی ایجاد شده توسط رمزگذاری دیجیتال پهنای باند پهن ، طیف کمتری را در اختیار شما قرار می دهد تا سایر ناقلها بتوانند همزیستی کنند.

دوم ، به دلیل نحوه کار برنامه های رمزگذاری دیجیتال ، فقط همین محدوده محصول از یک تولید کننده می تواند سیگنال آن را رمزگشایی کند. بسیاری از این سیستم ها همچنین از رمزگذاری و جفت شدن مجزا پشتیبانی می کنند و رهگیری این سیگنال های دیجیتال تقریبا غیرممکن است. 

حداقل یک خواننده بزرگ موسیقی پاپ به یک سیستم بی سیم دیجیتال رده بالا منتقل شد زیرا شخصی در یک نمایش ، میکروفون انفرادی خود را سرقت کرده بود و همه را به تنهایی در وب قرار داده بود.

آیا میکروفن بی سیم انتخاب خوبی است؟/آیا میکروفن بی سیم انتخاب خوبی است؟/آیا میکروفن بی سیم انتخاب خوبی است؟/آیا میکروفن بی سیم انتخاب خوبی است؟

زمان و راحتی

با این حال ، این پتانسیل برای کیفیت و قدرت بالاتر با تبادلی همراه است. سیستم های دیجیتالی برای تبدیل برگشت به جلو به دیجیتال زمان مشخصی را می گیرند ، در حالی که بی سیم آنالوگ آنی است. تبدیل دیجیتال بسته به سیستم به جایی بین 3 تا 20 میلی ثانیه ثانیه تأخیر در سیگنال اضافه می کند. 

سیستم های مبتنی بر عملکرد مانند سری Shure ULXD و Sennheiser 6000 جزء سریعترین ها هستند ، در حالی که سیستم هایی مانند Rode Wireless GO در محدوده 6 میلی ثانیه قرار دارند. سخنرانی Sennheiser، که صرفاً در گفتار هدف قرار دارد ، حدود 19 میلی ثانیه است. 

تأخیر کمتر از 8 میلی ثانیه به طور کلی غیرقابل تصور تلقی می شود ، اما هرچه به منبع صوتی نزدیک تر باشید ، این بیشتر می تواند برای یک مجری مزاحم باشد.

از آنجا که صدا حدود یک میلی ثانیه برای سفر با یک پا طول می کشد ، تأخیر در ایستادن هوا در مقابل یک آمپلی فایر گیتار نیز در حدود 3 میلی ثانیه است. از یک خواننده تا بلندگوهای اصلی PA به راحتی می تواند 20 تا 30 میلی ثانیه باشد ، بنابراین در برخی از زمان این ارقام تاخیری مرتبط نیستند … تا زمانی که نظارت درون گوش را به یک سیستم وارد نکنید.

با داشتن 3 میلی ثانیه تأخیر وقتی بلندگوها در گوش شما قرار دارند ، این امر می تواند به طور کامل حواس پرت باشد ، زیرا می توانید صدای خود را از نظر جسمی در داخل سر خود به همراه سیگنال تاخیری که از تبدیل سیستم بی سیم می شنود ، بشنوید. به همین دلیل است که ما هیچ سیستم دیجیتال درون گوش را در حال حاضر در بازار نمی بینیم.

 اگر شما یک سیستم IEM دیجیتال داشتید و از طریق میکروفون دیجیتال می خوانید که از طریق کنسول دیجیتال عبور می کرد ، کل تأخیر می توانست به راحتی بالاتر از 10 میلی ثانیه باشد ، که هر کسی آن را منحرف کند.

 برخی از افراد نسبت به این نوع تأخیرهای خرد حساس تر هستند ، بنابراین اگر یک خواننده در این گروه قرار بگیرد ، میکروفون آنالوگ بی سیم ممکن است به دلیل تأخیر ناچیز ، گزینه بسیار بهتری باشد.

کانالهای همزمان و تغییر ساختار

یکی از قانع کننده ترین دلایلی که باعث شده است تا بی سیم دیجیتال چنین تأثیراتی را در بازار داشته باشد ، به دلیل کوچک شدن پهنای باند رادیویی است که ما باید در آن کار کنیم. در حالی که سیستم هایی در محدوده 2.4 گیگا هرتز وجود دارد 

اینها با WiFi رقابت می کنند. می تواند با قدرت بسیار بالاتری کار کند ، و این باعث می شود چندین کانال از آن به طور قابل اعتماد کار کنند.

در محدوده گرانبها UHF ، سیستم های دیجیتال می توانند کانال های بیشتری نسبت به معادل های آنالوگ خود را در یک قطعه کوچک از طیف اجرا کنند. این امر به این دلیل است که اجرای چندین کانال بی سیم به طور همزمان باعث تعامل زیادی بین سیستم ها می شود.

 در حالی که سیستمهای دیجیتالی در واقع تداخل تداخل بیشتری را ایجاد می کنند ، آنها آن را به طور گسترده تر در محدوده فرکانس گسترش می دهند. بنابراین ، آنها آثار باستانی بیشتری ایجاد می کنند اما در سطح پایین تر و بیشتر از هم جدا هستند.

 این بدان معناست که در یک فضای طیف کوچک ، مانند یک بلوک به اندازه کانال تلویزیون ، یک سیستم دیجیتالی می تواند 12 یا 13 کانال را اجرا کند ، در حالی که اکثر سیستم های آنالوگ تنها هفت یا هشت کانال را می توانند مدیریت کنند. اگر می خواهید مطالعه بیشتری انجام دهید ،

ابزار عالی Shure Wireless Workbench رایگان است و وظیفه اختصاص فرکانس های مناسب به چندین کانال بی سیم را بر عهده دارد. در زیر ، من چند فرکانس را نشان می دهم که حداکثر تعداد کانالهایی را که می توانند با یک سیستم دیجیتالی بالا و یک سیستم آنالوگ با سطح بالا هماهنگ کنند ، نشان می دهند.

شکل-3-12-فرکانس های تمیزدر اینجا ، 12 فرکانس “تمیز” (با رنگ سبز برجسته) برای Shure Axient وجود دارد.

شکل -4-توجه داشته باشید-هفت-پاک-فرکانس ها-کپیبه هفت فرکانس “تمیز” (به رنگ سبز) برای Sennheiser EM3732 توجه کنید.

با این حال ، دیجیتال در مقابل آنالوگ تنها بخشی از آن معادله است. ویژگی مهم دیگر که باید به آن توجه کنیم دامنه ای است که یک سیستم در آن تنظیم می شود. یک سیستم دیجیتالی مانند Shure BLX در یک پنجره 24 مگا هرتز تنظیم می کند ، در حالی که آنالوگ Shure ULXS دارای یک پنجره تنظیم 35 مگا هرتز است

و آن را به صورت بالقوه انعطاف پذیر تر و در نتیجه قابل اطمینان تر می کند. به طور کلی ، هزینه ها با تنظیم گسترده تر ویندوز بالا می روند اما نه همیشه. برخی از سیستم های G4 Sennheiser واقعاً می توانند یک پنجره 88 مگا هرتز را تنظیم کنند. این موردی است که توجه به مشخصات می تواند تفاوت واقعی ایجاد کند.

به طور خلاصه ، بی سیم قطعاً موردی است که آنچه را برای آن پرداخت می کنید ، خواه آن دیجیتال باشد یا آنالوگ. آنالوگ خوب به طور کلی از دیجیتال ارزان قیمت ترجیح می یابد و همه سیستم های تور و نصب بزرگ در آینده احتمالاً ترکیبی از آنالوگ و دیجیتال خواهند بود تا زمانی که برخی از نوآوری های تکنولوژیکی اضافی در سمت دیجیتال چیزها وجود داشته باشد. 

علاوه بر این ، اگر از IEMs روی صحنه استفاده می کنید ، هرکسی که به تأخیرهای کوچک مانند نوازندگان گیتار و خواننده حساس باشد ، ممکن است با استفاده از وایرلس آنالوگ به دلایل تأخیر ، احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

آیا میکروفن بی سیم انتخاب خوبی است؟/آیا میکروفن بی سیم انتخاب خوبی است؟/آیا میکروفن بی سیم انتخاب خوبی است؟/آیا میکروفن بی سیم انتخاب خوبی است؟/آیا میکروفن بی سیم انتخاب خوبی است؟/آیا میکروفن بی سیم انتخاب خوبی است؟/آیا میکروفن بی سیم انتخاب خوبی است؟/آیا میکروفن بی سیم انتخاب خوبی است؟/آیا میکروفن بی سیم انتخاب خوبی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *