مجله آوا

بلندگو الکتروویس

عملکرد بلندگو الکترو ویس

بلندگو الکتروویس سال هاست که برای تبدیل سیگنال های الکتریکی به امواج  صوتی مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه اصول اساسی بلندگو قابل درک نیست اما طراحی واقعی یک واحد با کیفیت بالا ساده نیست: طراحی و بهینه سازی بلندگو الکتروویس برای بهترین صدا یک فرایند دشوار است. باند اکتیو الکتروویس

بلندگوها پیچیده هستند زیرا عملکرد آن ها به عملکرد واحدهای بلندگو بستگی دارد و همچنین نحوه ترکیب آن ها که اگر بیشتر از یک دستگاه در یک سیستم استفاده شود ، و این که چگونه بلندگوها با محیط ارتباط برقرار می کنند.

آن ها حتی تحت تأثیر محیط اطراف خود ، تقویت کننده و تعدادی دیگر از عوامل قرار دارند.

بلندگو الکتروویس

اصول اولیه بلندگو الکتروویس

هدف بلندگو الکتروویس تبدیل سیگنال الکتریکی به امواج صوتی است که وفادارترین تولید صوت را برای طرح مد نظرش امکان پذیر می نماید. بدیهی است که در کیفیت بلندگوها طیف بسیار گسترده ای وجود دارد.

اندازه هزینه و بسیاری از عوامل دیگر به کیفیت کلی کمک می کند. غالباً بلندگوها به صورت واضح تصور می شوند. آن ها یا در یک رادیو یا پخش کننده صوتی دیگر یا احتمالاً در یک سیستم بلندگو موجود هستند ، احتمالاً شامل دو یا چند واحد درایو بلندگو است. سپس می توان آن ها را در انواع مختلف محفظه ها قرار داد. در هنگام طراحی یا انتخاب سیستم بلندگو ، هر عامل باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

انواع و فن آوری بلندگوها ی الکتروویس

چندین فن آوری و رویکرد متفاوت وجود دارد که در بلندگوهای الکتروویس مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه چندین نوع بلندگو مختلف وجود دارد که قابل استفاده هستند. سیم پیچ متحرک: سیم پیچ متحرک قسمتی از بلندگو است که بیشتر مشاهده می شود. این یک مخروط متصل به یک سیم پیچ است که در یک میدان مغناطیسی نگه داشته می شود. باند پسیو الکتروویس

بلندگو کویل متحرک مدلی دیگر است که همه در زمان جستجوی یک بلندگو به آن توجه می کنند. در اصل از یک دیافراگم تشکیل شده است ، که معمولاً به یک سیم پیچ متصل است ، و همچنین صوت آن منتقل می شود.

سیم پیچ درون یک میدان مغناطیسی معلق است و این بدان معنی است که تغییرات در جریان ناشی از سیگنال صوتی الکتریکی سیم پیچ باعث می شود ، و از این رو مخروط حرکت کند. این امر باعث می شود بلندگو سیگنال صوتی برقی را به صدا تبدیل کند.

نوعی از این بلندگو

شاخ: نوع بلندگو شاخ اغلب برای صدای جیر جیر استفاده می شود که نوعی از بلندگو الکتروویس می باشد. اگرچه از همان اثر الکترومغناطیسی به عنوان بلندگو سیم پیچ متحرک استفاده می کند ، یک دیافراگم که درون یک میدان مغناطیسی نگه داشته می شود که متناسب با صدا متفاوت است.

این امر باعث لرزش دیافراگم می شود و سپس این لرزش ها توسط یک شاخ بزرگ می شوند. بلندگوهای شاخ در بسیاری از زمینه های فن آوری خودکار مورد استفاده قرار می گیرند ، اگرچه در برخی از برنامه های با کیفیت بالا از آن ها برای جلوه خوب استفاده می شود ، اما تمایل دارند که بیشتر در آدرس های عمومی و کاربردهای خارج از کشور پیدا شوند.

بلندگو شاخ از یک مبدل تشکیل شده است که اغلب یک مبدل سیم پیچ متحرک است و این به شاخ متصل است. این را می توان از یک عنصر مطابق بسیار شبیه به آنتن شاخ موج دار فکر کرد و این باعث می شود سطح بسیار بالایی از بازده بدست آید.

این می تواند در گرامفون های قدیمی که از شاخ استفاده می کردند ، برای رسیدن به صدا در حد قابل استفاده استفاده شود. بدون شاخ ، صدای گرامفون تقریباً غیرقابل شنیدن بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *